izpis_h1_title_alt

Slovstvena folklora v učnih načrtih in berilih za osmo leto šolanja v 20. stoletju
ID Kodre, Petra (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (225,29 KB)
MD5: 9D40F1E487EB0E9C0291E5D6850B3DF0
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek prikazuje, kako se je v preteklem stoletju pri pouku književnosti v osmem letu šolanja spreminjala vloga slovstvene folklore ter njena žanrska podoba. Delo temelji na analizi 14 beril, ki so se v 20. stoletju uporabljala pri pouku književnosti v osmem letu šolanja, ter 34 učnih načrtov, ki so ta pouk določali. V uvodu raziskava kronološko prikaže določila učnih načrtov za obravnavo folklornih besedil, nato pa prinaša natančen seznam folklornih besedil v analiziranih berilih ter njihovo motivno-tematsko in žanrsko analizo. Z analizo idejnih sporočil v posameznih berilih je prikazan izrazit vzgojni pomen folklornih besedil v naši šoli, kar še posebej velja za pregovore.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovstvena folklora, ustno slovstvo, osnovne šole, berila, učni načrti, slovenska književnost, literarne študije
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 481-494
PID:20.500.12556/RUL-155082 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:398.5:373.31.016:371.67(497.4)
COBISS.SI-ID:72040546 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.03.2024
Število ogledov:84
Število prenosov:6
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The paper discusses the changing role in the 20th century of literary folklore and its generic form in literature classes in the eighth year of schooling. The work is based on an analysis of 14 eighth grade readers used in literature classes and 34 syllabuses defining such classes. First, a chronological overview is offered of the content of these syllabuses, and then a detailed list is provided of folklore texts in the analysed readers, together with a thematic and generic analysis. Analysis of the conceptual messages in individual readers shows the strong educational significance of folklore texts in our schools, in particular of proverbs.

Ključne besede:literary folklore, oral literary folklor, primary school, text books, curricula, Slovene literature

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj