izpis_h1_title_alt

Povedke kot izhodišče za domoznansko vzgojo
ID Stanonik, Marija (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (113,50 KB)
MD5: 1D9E8CB6D2762C43EB2110BCDB1DBF70
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek daje v premislek možnosti za upoštevanje slovstvene folklore v pedagoškem procesu v osnovni šoli – na razredni stopnji ali na višji stopnji pri že bolj profiliranih šolskih predmetih. Tu lahko pridejo zelo prav folklorne pripovedi iz knjižne zbirke Glasovi. Zdaj je z njihovimi knjigami pokrita polovica Slovenije. Po abecedi: Bela Krajina, Bohinj, Brkini in slovenska Čičarija, dobršen del Dolenjske, Dravska dolina in Kozjak, visoka Gorenjska, Haloze, Istra, Jezersko, Kočevska in pokrajina ob zgornji Kolpi (Kostelsko), Koroška, Slovenska Koroška v Avstriji, Kras, Ljubljansko barje, Notranjska, Pivka, Pohorje, del Poljanske doline, Prekmurje, Porabje, Tolminska in njena zahodna soseščina ter Trnovska planota. Urbano okolje zastopata knjigi iz Idrije in Ljubljane. Kljub temu v tokratni analizi članek gradivsko izhaja iz knjige Nekoč je bilo jezero (2005). Avtorica je z območjem v njej zbranih folklornih pripovedi najbolj seznanjena in tako upa bolj zanesljivo predstaviti svojo zamisel o njihovi didaktični uporabnosti – zavedajoč se svoje siceršnje neukosti na tem področju.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:etnologija, folkloristika, ljudsko slovstvo, slovstvena folklora, pedagogika, pedagoški proces, osnovne šole, domoznanstvo
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 469-479
PID:20.500.12556/RUL-155081 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:398.2:373.3:908(497.4)
COBISS.SI-ID:29096493 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.03.2024
Število ogledov:40
Število prenosov:1
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The paper offers for consideration ways of taking into account Slovene folklore in the teaching process in primary school – in years 1 to 4, or at a higher level in more profiled school subjects. Folk tales from the collection Glasovi would be very appropriate here, as these books now cover half of Slovenia (in alphabetical order): Bela Krajina, Bohinj, Brkini and Slovene Čičarija, a large part of Dolenjska, the Drava Valley and Kozjak, upper Gorenjska, Haloze, Istra, the Jezersko area, the Ko- čevje area and the area beside the upper Kolpa (Kostelsko), Koroška, Slovene Carinthia in Austria, the Kras, the Ljubljana marshlands, Notranjska, Pivka, the Pohorje, part of the Poljane Valley, Prekmurje, Porabje, Tolmin and areas west of it, and the Trnovo plateau. Urban environments are represented by the books for Idrija and Ljubljana. In this instance, however, material is drawn from the book Once There Was a Lake (2005). The author is most familiar with the area represented in these collected folk tales and should thus be better able, while acknowledging her lack of expertise in this field, to present her ideas on their didactic use.

Ključne besede:ethnology, folkloristics, folk literature, literary folklore, pedagogics, teaching process, primary schools, area studies, national awareness

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj