Ta naloga se osredotoča na razvoj predelave in karakterizacijo polioksimetilena (POM) z
ogljikovimi »carbon black« (CB) delci. Uvedba CB kot polnila služi izboljšanju nizkega trenja
POM in povečane odpornosti proti obrabi ter povečane togosti, kar omogoča, da je material
primeren za daljšo uporabo. Med različnimi industrijami, ki lahko pridobijo s tem izboljšanim
materialom, bi lahko avtomobilski sektor znatno pridobil z vključitvijo zobnikov POM/CB v
avtomobilske menjalnike. Za izdelavo visokokakovostnih komponent je bil v predstavljenem
delu uporabljen proces nizkotlačnega injekcijskega brizganja. Za določitev lastnosti
kompozitov so bile uporabljene različne karakterizacije. Najprej smo z diferenčno dinamično
kalorimetrijo (DSC) določili temperature taljenja in kristalizacije kupljenih surovinskih granul
(kompozit POM/CB), ki smo jih kasneje uporabili za optimizacijo parametrov brizganja. Pri
tem smo se osredotočili na opazovanje vedenja materiala med obdelavo in po njej. Po izdelavi
so bili za določitev reoloških lastnosti opravljeni različni testi, kot so amplitudni in frekvenčni
testi, za določitev mehanskih lastnosti so bili uporabljeni DMA testi. Nazadnje je bil ponovljen
DSC za primerjavo materiala pred in po izdelavi komponent. Znanje, pridobljeno v tej nalogi,
omogoča raziskovanje vedenja materiala med predelavo in razumevanje procesa visoko
komercialnega nizkotlačnega brizganja termoplastov, posebej zasnovanih za zapletene oblike.
Poleg tega uporaba različnih testov omogoča prihodnjo optimizacijo procesnih in obratovalnih
parametrov materiala. Več disciplin, kot sta mehanika in reologija, pri testih vpliva druga na
drugo, zato je priporočljiva bolj poglobljena študija njihovih interakcij
|