izpis_h1_title_alt

Medbesedilnost pri književnem pouku
ID Špacapan, Adrijana (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (66,93 KB)
MD5: 2B3948DB565BC2B0EC5D9EFFCFAD6F32
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Medbesedilnost je kot relativno nov pojem v literarni teoriji manj navzoč v srednješolski praksi. V delo s teksti je sicer posredno vstopil prek poimenovanja posameznih medbesedilnih zvrsti (npr. parodija, travestija) ali figur (npr. citat) in njihovega prepoznavanja v konkretnih primerih iz zakladnice literarnih tekstov ali odlomkov v berilih. S poznavanjem teoretičnih temeljev medbesedilnosti pa lahko vnesemo v pouk sodobna znanstvena spoznanja, ne da bi pri tem obremenili delo z novo terminologijo, in obenem dijakom pomagamo do drugačnega pogleda na literarni tekst in kontekst. Prav to, da uvidijo možnost literarna besedila brati prek vezi z drugimi besedili, se zdi smiselna in učinkovita pot do razumevanja literature kot zgodbe in poskus, kako preusmeriti med mladimi vse preveč razširjeno odklonilno razmerje do tega družbenega podsistema.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:književna didaktika, didaktika književnosti, pouk književnosti, srednje šole, učni načrti, medbesedilnost, intertekstualnost, parodija, modernizem, literarne študije, štiriletno celostno načrtovanje pouka
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 393-398
PID:20.500.12556/RUL-154700 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:82.0:373.51.016
COBISS.SI-ID:72039778 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.02.2024
Število ogledov:430
Število prenosov:33
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
As a relatively new term in literary theory, intertextuality is not very present in secondary school practice. In work with texts it appears indirectly through the naming of specific kinds of texts (e.g. parody, travesty) or figures (e.g. quotation) and in identifying examples of these in collections of literary texts or extracts in readers. However, we can introduce the theoretical foundations of intertextuality into such work without weighting it down with new terminology and thus help pupils achieve a new view of literary texts and their contexts. To read literary works in the light of links or relations with other texts seems to be a logical and effective way of understanding literature as a story and of tackling the negative attitude - too widely spread among the young - towards this social subsystem.

Ključne besede:literary didactics, didactics of literature, teaching of literature, secundary education, curricula, intertextuality, parody, modernism, integral four-year lesson-planning

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj