izpis_h1_title_alt

Problem prvega branja Krsta pri Savici : (empirična raziskava)
ID Božič, Zoran (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (112,31 KB)
MD5: CBAB73B2CB0E52D928FB60ABE8517CC2
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Branje klasične poezije, še zlasti Prešernove, je nekaj posebnega, na kar je v svojih raziskavah opozorila že Boža Krakar Vogel. Recepcijsko zahtevna tovrstna besedila lahko približamo današnjemu mlademu bralcu z modernizacijo, komentarizacijo, prozifikacijo in simplifikacijo. V prvih letnikih tolminske splošne gimnazije sem opravil empirično raziskavo (dijaki posameznega razreda so prebrali prvih dvanajst oktav Krsta v treh različicah – samo poezija, samo proza ter poezija in vzporedno proza –, branju pa je takoj sledil vprašalnik s tremi nalogami za preverjanje razumevanja), ki je dovolj prepričljivo pokazala, da je samostojno branje Krsta pri Savici za povprečno motiviranega slovenskega gimnazijca izjemno zahtevna naloga, da pa se bistveno izboljša razumevanje referenčnih pomenov, če imajo dijaki ob posamezni kitici tudi prestavitev verzov v prozo.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:branje, prvo branje, poezija, razumevanje, interpretacija, Prešeren, poučevanje, šolsko branje, simplifikacija, prozifikacija, modernizacija, Krst pri Savici
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 369-381
PID:20.500.12556/RUL-154697 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.012:028-057.87
COBISS.SI-ID:13742386 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.02.2024
Število ogledov:160
Število prenosov:4
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Reading classical poetry, Prešeren’s poetry in particular, seems to be something special, a fact already pointed out by Boža Krakar Vogel’s research. Such demanding texts can be made more comprehensible to a contemporary young reader by being modernised, commented on, turned into prose and simplified. I carried out empirical research with first year classes at Tolmin high school. Students were asked to read the first twelve octaves of Krst (The Baptism) in three versions: poetry only, prose only, and poetry and prose in parallel. The reading was immediately followed by a questionnaire including three reading comprehension tasks. It was clear that reading Krst pri Savici (The Baptism on the Savica) on one’s own was an extremely hard task for the average-motivated high school student, but understanding of referential meanings can be significantly improved if, while reading, studenys have a prose version of each stanza at their disposal.

Ključne besede:comprehension, first reading, Krst pri Savici (The Baptism on the Savica), Prešeren, producing a prose version

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj