izpis_h1_title_alt

Kommunikativnyj podhod k hudožestvennomu tekstu v processe obučenija čteniju : (kommunikativnaja kompetencija, kommunikativnaja strategija)
ID Vasiljeva, Ljudmila (Author)

.pdfPDF - Presentation file, Download (177,37 KB)
MD5: D8C1ACD73149C73774F4B6EBA11D5262
URLURL - Source URL, Visit https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ This link opens in a new window

Language:Russian
Keywords:umetnostno besedilo, komunikacijska kompetenca, komunikacijska strategija, ustvarjalnost, književnost, pouk književnosti, književna didaktika, didaktika književnosti, visokošolska didaktika, visoko šolstvo
Organization:FF - Faculty of Arts
Year:2008
Number of pages:Str. 285-292
PID:20.500.12556/RUL-154545 This link opens in a new window
UDC:82:81:37.016
COBISS.SI-ID:72078690 This link opens in a new window
Publication date in RUL:20.02.2024
Views:547
Downloads:8
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Record is a part of a monograph

Title:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Editors:Boža Krakar-Vogel
Place of publishing:Ljubljana
Publisher:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Year:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 This link opens in a new window
Collection title:Obdobja
Collection numbering:25
Collection ISSN:1408-211X

Secondary language

Language:Slovenian
Abstract:
Umetnostno besedilo ima tako komunikacijske kot tudi estetsko komunikacijske značilnosti. Učitelju omogoča, da vključi študente v kreativne dejavnosti in oblikuje komunikacijsko kompetenco, ki vključuje jezikoslovne, strokovne, sociolingvistične, logične in paralingvistične spretnosti. Izkazalo se je, da je komunikacijska strategija pomembno orodje za zagotavljanje komunikacijskih sposobnosti. Medtem ko učitelj razvija to strategijo, se mora osredotočiti na aktivnost študentov.

Keywords:TITLE:A fictional text has both communicative and aesthetic communicative features. It enables a teacher to involve students in creative activities and form communicative competence involving linguistic, professional, sociolinguistic, logical and paralinguistic skills. A communicative strategy turns out to be a significant tool for the provision of communicative skills. While developing this strategy a teacher should focus on student activity./KEYWORDS:fictional text, communication competence, communication strategy, creativity, literature, teaching literature, literature didactics, didactics of literature, higher education didactics, higher education

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back