izpis_h1_title_alt

Interpretacija kot podlaga literarne komunikacije
ID Tokarz, Bożena (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (106,27 KB)
MD5: 64FFE97FB317D6E8A29CDCB059D3E3D3
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Literatura kot medij prinaša informacije o svetu posredno, naslovnik mora dešifrirati različne pomenske ravni besedila, če hoče odkriti razmerja med njimi; ta namreč omogočajo razumevanje celovitega smisla dela. Zato je interpretacija temelj kulturnega funkcioniranja literature. Jezikovni medij v obdobju razvoja množičnih občil vse bolj omejujejo drugi mediji. V primerjavi z literaturo so konkurenčni, privlačni so predvsem zaradi svoje navidezne preprostosti, čeprav njihovo razumevanje pogosto ni omejeno le na eno pomensko raven. Interpretacijski postopek bi moral upoštevati zunanjo in notranjo razčlembo besedila s stališča določenega filozofskega in metodološkega pogleda na svet, razbiranje notranjega pomena dela in njegovega strukturalnega nosilca, kontekstno razbiranje tega pomena za to, da bi končno razumeli smisel celote in vrednost dela v okviru aktualnih in predhodnih literarnih stvaritev. Veščina interpretacije je razumevanje in spoštovanje posebnosti umetniškega sporočila, kar presega meje literarnega dela.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:literarna teorija, interpretacija, literarna komunikacija, komunikacijski model, literarna recepcija, razčlemba besedila, literarne študije
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 37-44
PID:20.500.12556/RUL-154426 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:82.0
COBISS.SI-ID:71999842 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.02.2024
Število ogledov:489
Število prenosov:8
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Literature as a medium brings information about the world indirectly, the recipient must decode the different semantic levels of the text in order to uncover the relations between them, for this makes possible understanding of the whole sense of the text. Thus interpretation is the foundation of the cultural function of literature. At a time of development of mass means of communication, other media increasingly restrict the medium of language. These are in competition with literature, attractive above all because of their apparent simplicity, although often their understanding is not restricted to one level of meaning. The interpretation procedure should include both external and internal dissection of the text from a specific philosophical and methodological standpoint, grasping the internal meaning of the work and its structural bearer, contextually deciphering that meaning in order to appreciate the sense of the whole and the value of the work within the context of current and previous literary creation. The skill of interpreting involves understanding and respecting the particularity of the artistic message that goes beyond the boundaries of the literary work

Ključne besede:literary theory, interpretacion, literary communication, communicative model, reception of literature, dissection of the text

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj