izpis_h1_title_alt

Sedmero tujosti literature - ali: O nelagodju v/ob literaturi
ID Šlibar, Neva (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (118,21 KB)
MD5: C7CFB01D43E66AB50316BBDF5B24E6BF
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Razprava izhaja iz nestrinjanja z ustaljenimi praksami, s katerimi je literarna didaktika soočena predvsem pri tujejezičnem pouku: prvič, z odrinjenostjo, tako same literature oz. literarnih besedil kot z njo oz. njimi povezane didaktike, drugič, z ornamentalnim ali pa instrumentalnim pojmovanjem književnosti, ki v njej vidi nepotrebni luksuz ali jo uporablja in zlorablja kot sredstvo za jezikovno vadbo, tretjič, z vse pogostejšim in z učbeniki tudi dokazljivim načinom posredovanja literarnih besedil, ki ostaja na ravni površinskega jezikovnega razumevanja in postavlja vprašanje, zakaj se pri pouku sploh ukvarjati s tako zahtevnimi teksti, zadnji~ pa z načini didaktizacije, ki pod krinko motivacije za branje sicer »nepriljubljenih« literarnih besedil te skušajo čimbolj banalizirati, razdrobiti in z »zabavnimi« sredstvi »približati« uporabniku, torej dijakinjam in dijakom. Kljub globokemu prepričanju in vedenju, da je motivacija za branje literature povezana z užitkom in osebno izkušnjo, razvija prispevek v nasprotju s praksami »družbe zabave« (Spaßgesellschaft) stališče, da je treba na nivoju izobra`evanja učiteljev in učiteljic jezikov vztrajati na uzaveščanju drugačnosti in tujosti, ki jih literatura vnaša v pouk in družbo. Lok tipov tujosti, ki sega od diskurzivne do situativne, razčleni vire nelagodja – učiteljevega in učenčevega – in jih skuša preko modeliranja sistemsko nagovoriti in razrešiti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:literarna didaktika, motivacija za branje, vzgoja, strpnost, tujost, drugačnost, književnost, literarne kompetence, tujost literature
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 15-36
PID:20.500.12556/RUL-154425 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821:37
COBISS.SI-ID:39475298 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.02.2024
Število ogledov:261
Število prenosov:6
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The starting point of discussion is disagreement with the standard practices that literary didactics encounters within the teaching of foreign languages: firstly, the marginalisation of literature or literary texts and the associated didactic principles; secondly, the ornamental or instrumental view of literature that sees it as an unnecessary luxury or (ab)uses it as a resource for language practice; thirdly, the ever more frequent way, clearly apparent in textbooks, of dealing with literary texts that restricts itself merely to superficial language understanding and raises the question as to why such demanding texts are even included; and finally, the way in which, using the excuse of reader motivation, »unpopular« literary texts are reduced to a banal a level as possible, broken up and brought »closer« to pupils through »entertaining« means. In spite of a strong conviction and awareness that reading motivation is linked to enjoyment and personal experience, this paper develops, in opposition to the practice of the »fun society« (Spaßgesellschaft), the position that when educating language teachers we insist on an awareness of the otherness and foreignness that literature brings to teaching and to society. A range of types of foreignness, from discursive to situational, is used to categorise the sources of teachers’ and pupils’ unease, and through modelling to systematically address and resolve them.

Ključne besede:literature, peace education, tolerance, literary didactics, reading motivation, literary competences, foreignness of literature

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj