izpis_h1_title_alt

Učbeniška besedila o Primožu Trubarju. Izbor izraznih sredstev vrednotenja v verbalnih in večkodnih besedilih ter njihova vloga na besedilni ravni
ID Starc, Sonja (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (537,47 KB)
MD5: 7FA93DE361994FE21E8B54AA9A535026
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-27/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Razprava obravnava besedna in nebesedna izrazna sredstva, s katerimi je v učbeniških besedilih za slovenščino in zgodovino (1858-2002) vrednoteno delo Primoža Trubarja. Analiza se osredotoči na stavek kot prikaz(ovanje), in sicerna relacijske stavke (istovetnostne in atributivne) v verbalnem besedilu,upoštevajoč teorijo sistemske in funkcijske slovnice M. A. K. Hallidaya, ter na razmerje med verbalnim in slikovnim v večkodnih besedilih, po teoriji Kressa in van Leeuwena, pri tem pa izpostavlja tudi vlogo usmerjevalnih leksemov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:vrednotenje, snovni stavki, relacijski stavki, istovetni relacijski stavki, atributivni relacijski stavki, večkodna besedila, interakcija med slikovnim in besednim, usmerjevalni leksem, jezikovna didaktika, slovenščina, učbeniki
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2010
Št. strani:Str. 241-259
PID:20.500.12556/RUL-152799 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:81'42
COBISS.SI-ID:3812055 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.12.2023
Število ogledov:153
Število prenosov:14
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Reformacija na Slovenskem : (ob 500-letnici Trubarjevega rojstva)
Uredniki:Aleksander Bjelčevič
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2010
ISBN:978-961-237-380-1
COBISS.SI-ID:252810496 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:27

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The article discusses the verbal and the multimodal resources that construe evaluation of Primož Trubar's work in the Slovene textbooks of Slovene, History and Society edited between 1858 and 2002, and the image of Primož Trubar that the generations of students got within the mentioned period of time. The analysis focuses on the clauses as representation (identifying and attributive) within the ideational metafunction in verbal texts as discussed by M. A. K. Halliday, and the interaction between verbal and pictorial as argued by Kress & van Leeuwen, furthermore it shows the role of the meaning-pointing lexeme in meaning-making process in multimodal texts.

Ključne besede:evaluation, material clauses, relational clauses (identifying, attributive), multimodal text, interaction between modes, labeling

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj