izpis_h1_title_alt

Psihološka perspektiva učinkov digitalizacije na procese branja in učenja pri ljudeh
ID Pečjak, Sonja (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (859,42 KB)
MD5: ADC2E92A6279DEF18B4EED67483FC435
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/350 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku predstavljamo vlogo digitalizacije v kognitivnem razvoju zadnjih dveh generacij šolajočih se – generacije Z in alfa. Digitalizacija povzroča v razvoju otrok in mladostnikov tako strukturne kot funkcionalne spremembe. Digitalni viri zaradi svojih značilnosti (nematerialnosti in večzaznavne narave interakcij) vplivajo na razvoj temeljnih psihičnih procesov, kot sta zaznavanje in pozornost, ki omogočata mišljenje. Študije kažejo, da uporaba digitalnih gradiv zmanjšuje sposobnost daljšega vzdrževanja pozornosti pri branju in da pri vseh starostnih skupinah – otrocih, mladostnikih in odraslih – zmanjšuje razumevanje in zapomnitev prebranega, pri čemer pojasnjujemo, zakaj je temu tako. Ob tem opozarjamo, da je za učinkovito učenje treba obvladati tako formalne kot strateške digitalne spretnosti, pri čemer imajo zlasti slednje uporabniki digitalnih virov slabše razvite.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:branje, pedagoška psihologija, digitalizacija, učenje, kognitivni razvoj, učenci, spoznavni procesi
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 61-68
PID:20.500.12556/RUL-152140 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.015.3:028
DOI:10.4312/SSJLK.58.61-68 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:112220163 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Licenca navedena na pristajalni strani zbornika.
Datum objave v RUL:07.11.2023
Število ogledov:249
Število prenosov:36
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Branje v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi : 58. seminar slovenskega jezika, literature in kulture
Uredniki:Alenka Žbogar
Kraj izida:V Ljubljani
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2022
ISBN:978-961-7128-50-5
COBISS.SI-ID:110964227 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:ǂZbirka ǂSeminar slovenskega jezika, literature in kulture
ISSN zbirke:2386-0561

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
This article presents the role of digitization in the cognitive development of the two most recent generations of students: generations Z and Alpha. Digitization causes both structural and functional changes in the development of children and teens. Due to their characteristics (i.e., the non-material and multisensory nature of interactions), digital sources influence the development of basic psychological processes, such as perception and attention, which make thinking possible. Studies show that the use of digital materials reduces the ability to sustain attention in reading, and that it decreases the ability of all age groups (i.e., children, teens, and adults) to understand and remember what has been read. This article explains the reasons for this, drawing attention to the fact that effective learning requires both formal and strategic digital skills, and that especially the latter are more poorly developed among users of digital sources.

Ključne besede:reading, educational psychology, digitalization, learning, cognitive development, students, cognitive processes

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj