izpis_h1_title_alt

Branje literarne fikcije
ID Žunkovič, Igor (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (845,62 KB)
MD5: 44BF2F80ACA970873537CC7490490F5C
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/350 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Kognitivna literarna veda druge generacije nam ponuja teoretična orodja, s katerimi lahko v ospredje razmišljanja o branju literarne fikcije postavimo branje samo. Branja namreč ne pojmujemo več kot prevajanje pisnih znakov v abstraktne pomene, ampak kot tehnologijo, ki a) se je moramo ljudje naučiti skozi sistematično urejen učni proces in b) jo tvori množica med seboj prepletenih miselnih, čustvenih, motoričnih in drugih kognitivnih procesov, umeščenih v konkretno bralno situacijo. Številčnost, raznolikost in nesinhronost telesnih, miselnih, čustvenih, spominskih, motoričnih in drugih procesov, vključenih v branje, pomeni posebno odprtost branja. Slednja se izkaže predvsem v literarnem branju, osvobojenem spon vsakdanje stvarnosti in avtobiografskega spomina. Izkaže se, da je mogoče izpisati nekaj temeljnih spoznanj o naravi literarnega branja in njenem družbenem pomenu.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:literarno branje, kognitivna literarna veda, fikcija, literarnost, pripovednost
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 46-52
PID:20.500.12556/RUL-152138 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:82:028.4
DOI:10.4312/SSJLK.58.46-52 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:112182275 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Licenca navedena na pristajalni strani zbornika.
Datum objave v RUL:07.11.2023
Število ogledov:328
Število prenosov:20
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Branje v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi : 58. seminar slovenskega jezika, literature in kulture
Uredniki:Alenka Žbogar
Kraj izida:V Ljubljani
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2022
ISBN:978-961-7128-50-5
COBISS.SI-ID:110964227 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:ǂZbirka ǂSeminar slovenskega jezika, literature in kulture
ISSN zbirke:2386-0561

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Second-generation cognitive literary studies provides theoretical tools through which reading itself can be placed at the forefront of reflections on reading literary fiction. Namely, reading is no longer conceived as a translation of written symbols into abstract meanings, but as a technology that a) people must learn through a systematic learning process, and b) is comprised of a multitude of interconnected thought, emotional, motor, and other cognitive processes placed in a concrete reading situation. The large number, diversity, and non-synchronicity of physical, thought, emotional, memory, motor, and other processes included in reading imply a special openness of reading, which primarily comes to the fore in literary reading freed from the shackles of everyday reality and autobiographic memory. It turns out that several core findings can be established about the nature of literary reading and its social significance.

Ključne besede:literary reading, cognitive literary studies, fiction, literariness, narrativity

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj