izpis_h1_title_alt

Relativno blizu – Idejni projekt revitalizacije železniške proge Ljubljana Kamnik
ID Osterman, Vita (Avtor), ID Blenkuš, Matej (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (143,92 MB)
MD5: B3876794EC694F696132A293D656A9A8

Izvleček
Izoblikovanje poselitvenih vzorcev in njim primernega načina bivanja je kompleksen proces, ki v dobri meri temelji na že obstoječi mreži prometnih povezav. Dobra prometna povezava je atribut kraja, ki privabi nove prebivalce. Vzemimo primer izgradnje avtocestnega križa v Sloveniji. V številnih krajih, skozi katere poteka avtocesta, se je število prebivalstva v nekaj letih po izgradnji priključkov tudi več kot podvojilo. Količina cestnega prometa iz dneva v dan narašča in bo kmalu presegla kapacitete cestnega sistema, zato predvidevam, da se bo del cestnega potniškega prometa preusmeril na železnice. Železniški promet se namreč izogne prometnim konicam in bi z določenimi izboljšavami lahko konkuriral cestnemu prometu. Ob izboljšanju sistema železniškega potniškega prometa bodo kraji ob železniških postajah postali bolj dostopni in tako kot kraji ob avtocestnih priključkih privabili številne nove prebivalce. Prostor v bližnji okolici postaj je omejen, zato je pomembno, da se ga izkoristi premišljeno. Na takih lokacijah bi lahko prebivalci živeli bolj trajnostno, to je brez osebnega avtomobila, kot primarno prevozno sredstvo pa uporabljali vlak. Smiselno je, da so nova naselja, ki nastajajo na takih lokacijah, gosta. Tako bo železnica pridobila večje število novih uporabnikov. Podrobneje sem preučila železniško progo Ljubljana - Kamnik in v bližini njenih postajališč poiskala primerne lokacije za stanovanjsko gradnjo. Izmed devetnajstih lokacij sem izbrala dve in na njih zasnovala dve različni stanovanjski naselji. Želela sem pokazati različne principe načrtovanja in umeščanja gostih naselij v suburbani prostor.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:mobilnost, poselitveni vzorci, regionalna železniška proga Ljubljana - Kamnik, gosta poselitev, stanovanjski objekti
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FA - Fakulteta za arhitekturo
Leto izida:2023
PID:20.500.12556/RUL-152048 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:171321859 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:28.10.2023
Število ogledov:293
Število prenosov:103
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Relatively close - Conceptual design for the revitalization of the railway line Ljubljana - Kamnik
Izvleček:
Shaping of the settlement patterns and its appropriate living arrangements is a complex process, largely reliant on the existing network of transportation links. Good transportation connectivity is one of the characteristics of a place that attracts new residents. Let us take the example of building the Slovenian highway system. In numerous towns along the route of the highway, the population more than doubled within a few years after the construction of the exits. The volume of road traffic is increasing day by day and will soon surpass the capacities of the road system, so I assume that a portion of passenger road traffic will shift to railways. Railway transport avoids traffic peaks and, with certain improvements, could compete with road traffic. With the enhancement of the railway passenger transport system, places near railway stations will become more accessible and, just like areas near highway exits, attract numerous new residents. Space around railway stations is limited, so it is crucial to use it thoughtfully. In such locations, residents could live more sustainably, that is, without personal cars and using trains as their primary mode of transportation. It makes sense for new settlements developing in such areas to be dense, which will increase the number of railway users. I have conducted a detailed examination of the Ljubljana - Kamnik railway line and identified suitable locations for residential construction near its stations. Out of 19 locations, I have selected two and designed two different residential settlements on them. My aim was to demonstrate various principles of planning and integrating dense settlements into suburban spaces.

Ključne besede:mobility, settlement patterns, regional railway line Ljubljana - Kamnik, dense settlement, residential buildings

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj