izpis_h1_title_alt

Kulturni imperializem v sodobni hollywoodski kinematografiji : magistrsko delo
ID Kašca, Laura (Avtor), ID Majsova, Natalija (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,34 MB)
MD5: 816F09127243FA514B8E6032F2B11BDE

Izvleček
Teorija kulturnega imperializma predpostavlja, da imajo močne države ekonomsko in politično ter posledično tudi kulturno prevlado nad šibkejšimi državami. Ameriška filmska industrija ima v globalnem svetu vodilno pozicijo. Film kot globalni medij lahko s svojim sporočilom doseže skoraj istočasno ogromno število gledalcev po vsem svetu. Ameriška kinematografija nas zasuje z vsebinami in diskurzi, ki odkrito ali med vrsticami propagirajo in poveličujejo ameriški način življenja, njihove vrednote in ideale. Filmske nagrade in nominacije pomembno prispevajo h gledanosti in k zaslužku filmov. Najbolj zaželena in prepoznavna je filmska nagrada oskar, ki jo podeljuje Akademija za filmsko umetnost in znanost. Ena vztrajnejših razsežnosti ameriškega kulturnega imperializma je diskurz ameriških sanj. Zanimalo me je, kako je na prisotnost tega diskurza vplivala diverzifikacija oskarjev. Filme sem analizirala z vidika diskurza ameriških sanj, ki vsebujejo elemente individualizma, svobodne izbire, možnosti za vse, individualne odgovornosti, uspeha, trdega dela, vztrajnosti, patriotizma in še druge elemente. S pomočjo kvalitativne analize diskurza sem analizirala dvajset filmov, ki so od leta 2003 do 2023 prejeli oskarja za najboljši film. Na osnovi analize lahko trdimo, da kljub spremembam v sestavi in preferencah članov Akademije v filmih ostaja trdno prisoten diskurz ameriških sanj, s tem pa tudi podpora globalnemu kapitalizmu, ki ustvarja popularno kulturo po svoji podobi in za svoje potrebe.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Kulturni imperializem, kulturna hegemonija, hollywoodska kinematografija, oskarji, diskurz ameriških sanj
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:L. Kašca
Leto izida:2023
Št. strani:74 str.
PID:20.500.12556/RUL-151488 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.7:791.2(73)(043.2)
COBISS.SI-ID:167800323 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.10.2023
Število ogledov:955
Število prenosov:126
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Cultural Imperialism in Contemporary Hollywood Cinema
Izvleček:
The theory of cultural imperialism assumes that powerful countries on a global scale have economic, political, and consequently cultural dominance over weaker countries. The American film industry has a leading position in the global world. As a global medium, film can reach a huge number of viewers around the world with its message almost simultaneously. American cinematography thus swamps us with content and discourses that openly or between the lines propagate and glorify the American way of life, their values, and ideals. Film awards and nominations contribute significantly to the viewership and earnings of films. The most desirable and recognizable film award is the Oscar, which is awarded by the Academy of Motion Picture Arts and Sciences. One of the more persistent dimensions of American cultural imperialism is the discourse of the American Dream. I was interested in how the diversification of the Oscars affected the presence of this discourse. I analysed the films from the point of view of the discourse of the American dream, which contains elements of individualism, free choice, opportunities for all, individual responsibility, success, hard work, perseverance, patriotism, and some others. With the help of qualitative discourse analysis, I analysed twenty films that received the Oscar for the best film in the years 2003 to 2023. Based on the analysis, we can claim that despite the changes in the composition and preferences of the members of the Academy, the discourse of the American dream remains firmly present in the films, and thus also the support for global capitalism, which creates popular culture in its own image and for its own needs.

Ključne besede:Cultural imperialism, cultural hegemony, Hollywood cinema, the Oscars, the discourse of the American dream

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj