Delo raziskuje načrtovanje in izdelavo prototipov digitalnega dvojčka (DT) za izboljšanje energetske učinkovitosti in udobja uporabnikov v izobraževalni stavbi. Izbrani pristop združuje kvantitativne in kvalitativne metode in tehnične rešitve DT, ki se lahko uporabijo tudi v izobraževalne namene, s čimer bi želeli približati uporabo BIM in tehnologij digitalnih dvojčkov naslednjim generacijam. V nalogi je najprej podan podroben pregled literature opredeljeni so cilji za rabo DT, podporni scenariji uporabe in aplikacij DT ter možnosti uporabe meritev s senzorji IoT (angl. Internet of Things), ki so na voljo na trgu in izvedljivi za izbrani projekt. Pri praktični implementaciji prototipa, je prikazano, kako se na podlagi zgodovinskih podatkov, zbranih podatkov o rabi energije in udobju uporabnika, lahko izdela načrt postavitve senzorjev, ki mu sledi ekonomska ocena predlagano tehničnih rešitev. Končni rezutlat teh korakov je prototip DT za izbrane scenarije. V fazi načrtovanja DT je bila izdelana strategija postavitve senzorjev z uporabo Dalux in fotografij 360°. Nato je bila izvedena ekonomska ocena predlaganih tehničnih rešitev ter prototip DT z uporabo Autodesk Tandem.V okviru naloge je bil izdelan tudi pristop za uporabo BIM in posnetek obstoječe stanja, ki je ključen pri izdelavi in implementaciji DT stavb. To delo je potencialno zanimivo zaradi poglobljene raziskave DT in postopka implementacije DT z BIM. Rezultati se lahko uporabijo v raziskovalne in izobraževalne name ter omogočajo pregled stavbe, njenega delovanja in tudi izboljšanje kakovosti bivanja.
|