Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
MANEVRSKE LASTNOSTI VELIKIH POTNIŠKIH LADIJ
ID
Kostadinović Đedović, Đurđica
(
Avtor
),
ID
Perkovič, Marko
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(4,93 MB)
MD5: F7C193F6DA89F53B5329F3B8E104DB7B
Galerija slik
Izvleček
Diplomska naloga je napisana z namenom, da predstavi manevrske lastnosti oziroma sposobnosti potniških ladij, predvsem največjih križark. Naloga je razdeljena v 5 velikih skupin, pri tem pa je vsako poglavje razdeljeno še v nekaj podskupin. V prvem delu naloge so opisane velike potniške ladje in njihove osnovne karakteristike, vrste in klase. Drugi del naloge je opredeljen za propulzijo potniških ladij, kar predstavlja najpomembnejšo osnovo za manevriranje z ladjo. Manevrske lastnosti so odvisne od vrste propulzijskega sistema, s katerim je ladja opremljena. Tretji del naloge predstavlja vpliv vremenskih razmer na ladjo. Glede na to, da so potniške ladje zelo visoke, predstavlja največjo težavo veter, ki lahko močno zanaša ladjo. Četrti del diplomske naloge je opredeljen za vodenje navigacijske straže in za bridge team management. Da bi ladja varno plula in manevrirala, je potrebno, da je navigacija dobro načrtovana ter da je posadka dobro pripravljena na nastop možnih težav. Peti del naloge je rezerviran za predstavo manevriranja z ladjo, vplovitev v pristanišče in uporabo simulatorja. Simulator predstavlja ključni del v izobrazbi pomorščaka in je zelo dobro orodje za izdelavo različnih maritimnih študij. Potniške ladje so zelo dobre glede manevrskih lastnosti in kot takšne tudi zelo varne. Namenjene so prevozu potnikov na krajših in daljših razdaljah, odvisno od števila potnikov in tipa ladje. Najbolj znane potniške ladje so križarke, ki so v večini primerov opremljene z najnovejšimi navigacijskimi sistemi in zelo zanesljivim in močnim sistemom propulzije. Sodobna križarka je danes običajno opremljena z azimutnima vijakoma in a propelerjema (trasterjima). Takšna izvedba propulzijskega sistema omogoča ladji samostojnost v pristanišču pri pristajanju ali izplutju. Poleg vijaka in propelerjev je ladja opremljena z zelo močnimi propulzijskimi motorji in generatorji.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
manevriranje
,
simulacije
,
potniške ladje
,
SAMMON
,
POD propelerji
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Organizacija:
FPP - Fakulteta za pomorstvo in promet
Leto izida:
2023
PID:
20.500.12556/RUL-150386
Datum objave v RUL:
16.09.2023
Število ogledov:
1375
Število prenosov:
226
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KOSTADINOVIĆ ĐEDOVIĆ, Đurđica, 2023,
MANEVRSKE LASTNOSTI VELIKIH POTNIŠKIH LADIJ
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 16 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=150386
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
MANOEUVRABILITY OF A LARGE CRUISE SHIP
Izvleček:
The diploma thesis is written with the purpose of presenting the maneuvering characteristics of passenger ships, primarily the largest cruise ships. The thesis is divided into 5 main sections, with each section containing several subsections. The first part of the thesis describes large passenger ships and their basic characteristics, types, and classes. The second part of the thesis focuses on the propulsion of passenger ships, which is the most important foundation for ship maneuvering. Maneuvring characteristics depend on the type of propulsion system with which the ship is equipped. The third part of the thesis discusses the impact of weather conditions on the ship. Given that passenger ships are quite tall, the greatest challenge is posed by the wind, which can affect the ship's course. The fourth part of the thesis addresses navigation watchkeeping and bridge team management. Ensuring safe navigation and maneuvering requires careful planning of navigation and well-prepared crew for potential challenges. The fifth part of the thesis is dedicated to ship maneuvering, entering ports, and the use of simulators. Simulators play a crucial role in the training of seafarers and serve as valuable tools for conducting studies. Passenger ships are very responsive whent it comes to maneuvering and, as such, are also very safe. They are designed for transporting passengers over both short and long distances, depending on the number of passengers and the type of ship. The most well-known passenger ships are cruise ships, which are often equipped with the lastes navigation systems and powerful propulsion systems. These ships feature azimuth thrusters and side thrusters in their propulsion system. This design allows the ship to operate independently in the port during berthing or departure. In addition to the thrusters, the ship is equipped with a powerful main engine
Ključne besede:
manuevering
,
simulations
,
passenger ships
,
POD propulsion
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Uspešna slovenska blagovna znamka
Problem učinkovitosti neposrednega trženja prek televizije
Trženje vin malih vinogradnikov
Umeščanje blagovne znamke Gucci na slovenski trg
Korporacijska znamka
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Trženje Gospodarskega razstavišča
Trženje logističnih storitev
Trženje protieksplozijskih elektromotorjev
Trženje športne dvorane
Trženje vzajemnih skladov
Nazaj