izpis_h1_title_alt

Umetnost kot politično orodje: kitajsko lesorezno gibanje v 20. stoletju : kitajsko lesorezno gibanje v 20. stoletju
ID Jerončič, Gal (Avtor), ID Vampelj Suhadolnik, Nataša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,32 MB)
MD5: 79308EBE2C3FBFF2DDBA59ED4ABD10D9

Izvleček
Leta 1929 je Lu Xun s svojo popularizacijo lesoreznega medija sprožil novo lesorezno gibanje na Kitajskem. Lesorez je hitro postal izjemno popularen in je kazal številne vplive nemškega ekspresionizma in sovjetskega socialističnega realizma. Zaradi preproste izdelave in zmožnosti hitrega širjenja je hitro postal orodje za širjenje marksistične ideologije in hkrati orodje upora proti japonskemu okupatorju. Po Yan’anskem forumu leta 1942 je KPK lesorez postopoma zamenjala za propagandne slike, ki so bile bolj primerne za širše množice. V diplomski nalogi predstavim to precej nepoznano, a pomembno umetniško zvrst, ki je spremljala pomembne politične in zgodovinske dogodke turbulentnega obdobja Kitajske v prvi polovici 20. stoletja. Cilj naloge je preučiti, kakšno nalogo je novo lesorezno gibanje igralo pri širjenju političnih idej in kako je pripomoglo pri prehodu iz konfucianistične ureditve do komunističnega sistema. V nalogi preučujem tudi splošno družbenopolitično ozadje prve polovice 20. stoletja na Kitajskem ter reforme in novosti na področju umetnosti in umetnostne izobrazbe, ki so vzajemno povezane z Lu Xunovimi dejavnostmi za popularizacijo lesoreza in tujimi vplivi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:lesorez, lesorezno gibanje, avantgarda, kitajska umetnost, Lu Xun
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[G. Jerončič]
Leto izida:2023
Št. strani:48 str.
PID:20.500.12556/RUL-148064 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:7(510)
COBISS.SI-ID:166074371 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:26.07.2023
Število ogledov:524
Število prenosov:72
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Art as a political tool: Chinese woodcut movement in the 20th century
Izvleček:
In 1929, Lu Xun’s woodcut popularization activities started the Chinese woodcut movement. The woodcut quickly became extremely popular and was exhibiting many influences from German Expressionism and Soviet Socialist Realism. Because it is easy to produce and distribute, the woodcut soon became a tool for spreading the Marxist ideology and at the same time resisting the Japanese occupation. After the 1942 Yan’an Forum of Literature and Art, the CCP slowly ceased using woodcut in favor of propaganda images, which were better suited for the general population. This dissertation thus presents this rather unknown but nonetheless important art medium which has accompanied many important political and historical events in the turbulent era of early 20th century China. The goal of this dissertation is to study the role of the woodcut movement in spreading political ideas and contributing to the transition from traditional Confucianist society to the communist system. The dissertation also studies the general socio-political background of the first half of the 20th century China and the reforms and novelties on the field of art and art education, which are mutually connected with Lu Xun’s woodcut popularization activities, and the foreign influences.

Ključne besede:woodcut, woodcut movement, avant-garde, Chinese art, Lu Xun

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj