izpis_h1_title_alt

Prijateljstvo kot pomemben dejavnik socialnega kapitala : magistrsko delo
ID Rakovec, Adrijana (Avtor), ID Tašner, Veronika (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,77 MB)
MD5: C930F402564FA2D1A221E0D498997A3C
.docxDOCX - Priloga, prenos (19,77 KB)
MD5: 3EB64A3ACAF46A27AE7EEDAB71750C32
.docxDOCX - Priloga, prenos (27,65 KB)
MD5: B0629B62BAA9BB883D0F96C67B45CD05
To gradivo ima še več datotek. Celoten seznam je na voljo spodaj.

Izvleček
V magistrskem delu me je zanimalo, kako prijateljstvo prispeva h krepitvi socialnega kapitala posameznika oz. posameznice , zato sem v začetnem delu naloge predstavila konceptualizacije prijateljstva, socialnega kapitala, vzgoje in socializacije v razredu med učenci in učenkami. Še posebej me je pri tem zanimala razredna klima v razredu, predvsem to, kakšen pomen imajo razumevanje med sošolci in sošolkami, zaupanje in medsebojna pomoč. Ob prebiranju strokovne literature in lastni raziskavi sem proučila pomen socialnega kapitala v razredu oz. v šoli in njegovo vlogo pri preprečevanju nasilja. Osredotočila sem se na socialno vključenost, torej na to, kako se učenci in učenke med seboj razumejo, si pomagajo, v kolikšni meri so povezani kot razred. Ker pa je socializacija povezana tudi z vzgojo učencev in učenk, sem v magistrskem delu izpostavila tudi to in prepletanje vzgoje s socializacijo. Opisala sem razliko med njima, kako vzgoja vpliva na vzpostavljanje in ohranjanje prijateljskih vezi v razredu. Ker sem se osredotočila predvsem na to, kako razredno klimo in delovanje učencev zaznavajo učitelji in učiteljice, sem poleg sociograma, ki sem ga izvedla z učenci in učenkami v tretjem razredu, izvedla tudi intervju z učiteljicami, ki poučujejo v različnih razredih. Na podlagi tega je bilo moč ugotoviti, kako učiteljice zaznavajo medsebojno povezanost učencev in učenk ter tudi to, kako starost učencev oziroma učenk vpliva na to, kakšna je razredna klima in kako hitro je možno zaslediti določene konflikte, probleme, nesoglasja in druge težave med njimi. Rezultate izvedenega sociograma in opravljenih intervjujev z izbranimi učiteljicami sem primerjala in poiskala prepletanja ali morebitna razhajanja. Pri tem sem se osredotočila predvsem na prepletanja in razhajanja učiteljice tretjega razreda, učiteljice angleščine in učiteljice športa, ki poučujejo v istem razredu.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:prijateljstvo, socialni kapital, socializacija – vzgoja, razredna klima, sociogram
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:A. Rakovec
Leto izida:2023
Št. strani:83 str.
PID:20.500.12556/RUL-147851 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316(043.2)
DOI:20.500.12556/RUL-147851 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:158945027 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.07.2023
Število ogledov:429
Število prenosov:116
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Friendship as an Important Factor of Social Capital
Izvleček:
In my master’s thesis, I was interested in how friendship contributes to strengthening of social capital of the individual, hence, in the initial part of the thesis, I outlined the conceptualisation of friendship, social capital, upbringing, and socialisation within a classroom between male and female pupils. I was primarily interested in the classroom climate, and in particular, how classmates get along with each other, the importance of trust and mutual assistance. By reading literature and conducting my own research, I examined the importance of social capital in a classroom and at school, as well as its role in preventing violence. I focused mainly on social inclusion i.e., how male and female pupils get along with each other, help each other, and to what extent they are bonded as a class. However, since socialisation is also linked to the upbringing of male and female pupils, I also highlighted upbringing and its intertwining with socialisation in my thesis. I described the difference between the two and the ways in which one’s upbringing affects the establishing and maintaining of bonds of friendship within a classroom. Since I mainly focused on how the classroom climate and the students’ activities are perceived by male and female teachers, in addition to the sociogram that I conducted with the third-grade male and female pupils, I also interviewed teachers who teach in different grades. This allowed me to determine how they perceive the interconnectedness of male and female pupils, as well as how their age affects the classroom climate and how quickly certain conflicts, problems, disagreements and other such matters can become apparent. I compared the results of the sociogram and the interviews with the selected teachers and looked for any links or possible discrepancies. In light of the findings, I primarily focused on the links and discrepancies of a third-grade teacher, an English teacher, and a PE teacher who teach in the same grade.

Ključne besede:friendship, social capital, socialisation – upbringing, classroom climate, sociogram

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Datoteke

Podatki se nalagajo...

Nazaj