izpis_h1_title_alt

Oblikovanje širšega in ožjega okolja šole, ki spodbuja gibanje : magistrsko delo
ID Hatič, Sabina (Avtor), ID Štemberger, Vesna (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Petrušič, Tanja (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,93 MB)
MD5: B28C8078658675913F0B5CFC05389832

Izvleček
Otroci za zdrav in kakovosten razvoj potrebujejo gibanje. Na dan se morajo za boljše psihično počutje, samopodobo, fizično zdravje, nižji delež telesne maščobe, izboljšane kognitivne spretnosti, višje akademske dosežke, boljše socialne spretnosti ukvarjati s 60-minutno zmerno do intenzivno gibalno dejavnostjo. Večina šol spodbuja sedentarni način življenja, kar lahko vodi v prekomerno telesno težo, bolezni srca in ožilja, sladkorno bolezen, mišično-skeletna obolenja, visok krvni tlak in razvoj duševnih motenj. Glede na to, da učenci tretjino ali pa polovico svojega budnega časa preživijo v šoli in na poti v njo/iz nje, je smiselno, da se gibanje uvede v šolski sistem. To lahko storimo tako, da vključimo aktivni transport, aktivne odmore, minute za zdravje, faze sprostitve, aktivno domačo nalogo, aktivno dinamično sedenje itn. Po svetu že obstajajo aktivne šole, katerih cilj je gibanje vključiti v pouk in druge obšolske dejavnosti ter proizvesti pozitivne, zdrave življenjske navade. Za uspešno izvedbo poučevanja, ki vključuje gibalne dejavnosti, morajo med seboj sodelovati šolski delavci, ravnatelji, ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, občine in starši oz. skrbniki. Zanimalo nas je, v kakšni meri učitelji pri nas uporabljajo način poučevanja, ki vključuje gibanje, zato smo se v empiričnem delu osredinili na raziskovanje razlik med šolami, ki gibanja ne spodbujajo, in med šolami, ki gibanje spodbujajo, in sicer: v količini in intenzivnosti gibalne (ne)dejavnosti med poukom in odmori, številu opravljenih korakov, razlik v gibalni dejavnosti med odmorom in poukom, razlik v gibalni dejavnosti učiteljev ter razlik v pozornosti in počutju učencev. Uporabili smo kombinacijo kvalitativne metode (opazovanje) in kvantitativne metode (anketa in merilniki pospeškov). V raziskavi je sodelovalo 180 učencev, ki obiskujejo 3., 4. in 5. razred ter devet učiteljev, ki jih poučujejo. Rezultati so pokazali, da so učenci v eksperimentalni skupini gibalno dejavni 10,8 % pouka oz. neaktivni 89,2 %, v kontrolni pa so gibalno dejavni 1,3 % pouka oz. neaktivni 98,7 %, da učenci v eksperimentalni skupini naredijo 2.494 korakov, v kontrolni pa 251,7, da so učenci obeh skupin intenzivneje gibalno dejavni med odmorom, a da so učenci kontrolne skupine med odmori dlje časa zmerno intenzivno dejavni, da učenci eksperimentalne dlje časa zbrano sledijo pouku in da so boljše volje ter da med učitelji obeh skupin v gibalni dejavnosti ni statistično pomembnih razlik.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:učenci, aktivna šola, ožje in širše šolsko okolje, gibalna dejavnost, počutje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:S. Hatič
Leto izida:2023
Št. strani:VII, 114 str.
PID:20.500.12556/RUL-147827 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.3(043.2)
DOI:20.500.12556/RUL-147827 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:158928131 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.07.2023
Število ogledov:811
Število prenosov:131
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Creating a Wider and Closer School Environment that Promotes Physical Activity
Izvleček:
Children need movement for a healthy and quality development. They need to engage in 60 minutes of moderate to vigorous physical activity per day for better psychological well-being, self-esteem, physical health, lower body fat percentage, improved cognitive skills, higher academic achievements, better social skills etc. Most schools encourage sedentary lifestyles, leading to obesity, cardiovascular disease, diabetes, musculoskeletal disorders, high blood pressure and the development of mental disorders. Given that pupils spend a third or even half of their waking hours at school and on their way to/from school, it makes sense to introduce more physical activity into the school system. This can be done by including active transport, active breaks, health minutes, relaxation phases, active homework, active dynamic sitting, etc. There are already active schools around the world whose aim is to integrate physical activity into the classroom and other extra-curricular activities and to produce positive, healthy lifestyle habits. The successful implementation of movement-oriented education requires collaboration between school staff, head teachers, the Ministry of Education, municipalities, and parents/guardians. We were interested in Slovenian teachers' use of active or movement-oriented teaching, so the empirical work focused on investigating differences between schools, that don’t encourage physical activity and those that encourage physical activity. We focused on the differences in the amount and intensity of physical (in)activity during class and recess, the number of steps taken, differences in physical activity during recess and lessons, differences in teachers' physical activity, differences in pupils' attention and well-being. We used a combination of qualitative methods (observation) and quantitative methods (survey and accelerometers). 180 pupils attending grades 3, 4 and 5 and 9 of their teachers participated in the study. The results showed that students in the experimental group were active 10.8% of the time and sedentary 89.2% of the time, while students in the control group were active 1.3% of the time and sedentary 98.7% of the time, that the experimental group took 2494 steps and the control group 251.7 steps, that the students in both groups were more active during recess but that the control group students were moderately active for a longer period of time during recess, that the experimental group students were attentive for longer periods of time and in a better mood, and that there were no statistically significant differences between the physical activity of teachers in the two groups.

Ključne besede:pupils, active school, narrow and wide school environment, physical activity, well-being

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj