izpis_h1_title_alt

Kognitivni pristop k oblikovanju odrskega govora : (Ivo Prijatelj: Totenbirt)
ID Vrtačnik, Martin (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (91,42 KB)
MD5: F963781D265901EFCFF8BB48D7F7C9B5
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-33/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek ponuja smernice za oblikovanje (pogovornega) jezika v sodobnem dramskem gledališču. Na podlagi slušnega vtisa odrskega govora v uprizoritvi Totenbirt Iva Prijatelja odgovarja na vprašanje, kako z vidika sodobne jezikovne zavesti oblikovati odrski govor ter pri tem zadostiti gledališki estetiki in vzbuditi gledalčev užitek. Predlagan je interdisciplinarni pristop, temelječ na spoznanjih kognitivnega jezikoslovja in vlogi (uprizoritvenega) dramaturga.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenska književnost, slovenska dramatika, odrski govor, pogovorni jezik, dramsko gledališče, kognitivno jezikoslovje, dramaturg, uprizoritveni dramaturg
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2014
Št. strani:Str. 537-544
PID:20.500.12556/RUL-147565 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:792.027:808.55:81'276
COBISS.SI-ID:56801378 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.07.2023
Število ogledov:892
Število prenosov:22
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Recepcija slovenske književnosti
Uredniki:Alenka Žbogar
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2014
ISBN:978-961-237-707-6
COBISS.SI-ID:276084736 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:33
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
This paper offers guidelines for the shaping of the (spoken) language in contemporary dramatic theatre. Based on the auditory imprint from the performance of Ivo Prijatelj's Totenbirt, it answers the question of how to create stage speech from the perspective of contemporary linguistic awareness, and how to satisfy linguistic aesthetics, as well as invoke the viewer's enjoyment. The paper promotes an interdisciplinary approach, formulated upon the findings of cognitive linguistics and the role of the (performative) dramaturge.

Ključne besede:Slovene literature, Slovene drama, stage speech, spoken language, dramatic theatre, cognitive linguistics, dramaturgue, performative dramaturgue

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj