Magistrsko delo obravnava uporabo glasbe pri pouku angleškega jezika. Osredotoča se na uporabo glasbe pri pouku angleškega jezika v zadnjih treh razredih slovenskih osnovnih šol.
V prvem delu se najprej posvetimo glasbi in jeziku. Skozi teorijo raziščemo njune definicije, njun izvor in podobnosti med njima. Močna povezanost teh dveh pojavov nam pomaga razjasniti, zakaj uporaba glasbe tako pozitivno vpliva na učenje tujih jezikov. Mnogi avtorji s svojim deli dokazujejo, da glasba motivira učence vseh starosti, jih sprosti in jim omogoči hitrejšo zapomnitev ter daljšo ohranitev novega znanja. Izbira glasbe za uporabo v razredu je odvisna od starosti učencev, ciljev učne ure in pozitivnega učinka glasbe, ki ga učitelj želi poudariti. Pri poučevanju angleškega jezika se lahko glasba brez besedila uporablja kot zvok v ozadju, kot pripomoček za izboljšanje razrednega vzdušja ali kot povod za pogovor. Pesmi so prav tako lahko uporabljene za vzpostavitev diskusije ter za izboljšanje vzdušja, lahko pa so uporabljene tudi na druge načine. Ker vključujejo besedila, jih lahko uporabimo za poučevanje slovnice, besedišča ali za izboljšanje vseh štirih jezikovnih spretnosti učencev.
Praktični del magistrskega dela vključuje raziskavo, ki razkriva podatke o uporabi glasbe med poukom angleščine v zadnjih treh razredih slovenskih osnovnih šol. Analizira odgovore 118 gimnazijcev, ki se spominjajo svojih osnovnošolskih let, ter preko njih pridobi podatke o 49 različnih slovenskih osnovnih šolah. Rezultati ankete kažejo, da se glasba v večini slovenskih osnovnih šol redko uporablja pri pouku angleščine v zadnjih treh razredih. Razkrijejo še, na katere načine je glasba najpogosteje uporabljena pri pouku angleščine v tej triadi ter kakšna so mnenja učencev o uporabi glasbe pri pouku angleščine.
V razpravi magistrsko delo išče razloge za redko uporabo glasbe pri pouku angleščine v zadnjih treh razredih slovenskih osnovnih šol ter rešitve zanje. Zavzame se za pogostejšo uporabo glasbe med poukom in ponovno izpostavi njene številne koristi.
|