izpis_h1_title_alt

Zmogljivosti in omejitve letal z vertikalnim vzletom in pristankom
ID Tavželj, Voranc Vid (Avtor), ID Petrović, Igor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,40 MB)
MD5: D529040F6C7EBECC5BCDCAAF50BD69E7

Izvleček
Delo obsega analizo letal z vertikalnim vzletom in pristankom. Uvodni del je namenjen kratkemu povzetku zgodovine in razvoja izbranega tipa letal, ter predstavitvi najbolj razširjenih vrst pogona, ki mu omogočajo vertikalen vzlet oziroma pristanek. V eksperimentalnem delu smo izvedli poenostavljen primerjalni zmogljivostni račun s prototipnim letalom, kjer je bil poudarek predvsem na primerjavi ustreznosti izbranega pogonskega sklopa, ki ga navaja proizvajalec letala. Izkazalo se je, da je za potrebe vertikalnega leta glede na naš preračun pogonski sklop ustrezen. Za potrebe horizontalnega leta, ko se je višina leta približevala maksimalni predpisani višini leta, pa je prišlo do manjšega odstopanja med potrebno in razpoložljivo močjo.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:letala, vertikalen vzlet in pristanek, zgodovina, razvoj, upor, zmogljivosti
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[V. V. Tavželj]
Leto izida:2023
Št. strani:XX, 49 str.
PID:20.500.12556/RUL-147169 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:629.73:629.7.014.16(043.2)
COBISS.SI-ID:157079043 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.06.2023
Število ogledov:681
Število prenosov:83
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Performances and limitations of aircraft with vertical takeoff and landing
Izvleček:
This work represents the analysis of aircrafts with vertical takeoff and landing. The introductory part is dedicated to a brief summary of the history and development of the selected aircraft type, as well as an introduction to the most common types of propulsion system that enable vertical takeoff or landing. We conducted a simplified comparative performance calculation with a prototype aircraft, where we mainly focused on comparing suitability of selected powertrain system stated by the aircraft manufacturer. It turned out that for vertical flight purposes, according to our calculation, the powertrain is appropriate. However, for horizontal flight, as the altitude approached the maximum prescribed altitude, there was a slight deviation between the required and available power.

Ključne besede:aircraft, vertical takeoff and landing, history, development, drag, performances

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj