izpis_h1_title_alt

Vpliv goriščne razdalje na reprezentacijo motivov v različnih fotografskih žanrih
ID Macarol, Tom (Avtor), ID Ahtik, Jure (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Štampfl, Veronika (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,98 MB)
MD5: 1A0713F5DDA4CF307FCEB6CEE0A62566

Izvleček
Namen raziskave je bil poiskati povezave med različnimi tehničnimi možnostmi v okvirih zmogljivosti fotografske opreme s poudarkom na objektivu in izzivi, kako z njimi v posameznih žanrih doseči najugodnejše ali alternativne specifične rezultate, ki si jih je zamislil fotograf. Pregledali smo spekter fizikalnih in drugih izzivov v fotografiji, za katere obstaja vrsta tehničnih in tehnoloških rešitev, ki pristanejo v rokah fotografa kot oprema, s katero manipulira in v popolnoma drugi sferi ustvarja želeno sporočilo. Ta pregled in razmislek, kje dana fotografska oprema nudi najširše možnosti manipulacije, nas vodi v prvi vrsti k objektivu ali ravno zato več objektivom, ki spremljajo mnoge fotografe in se v prvi vrsti razlikujejo po goriščnih razdaljah. Iskanje povezave med izrazom, ki ga goriščna razdalja podeli v izbranem žanru, smo poskusili ali opredeliti ali izmeriti na tehničen način ter s to podlago pojasniti, kako to vpliva na končen rezultat. K tej nalogi smo pristopili z naborom žanrov, v okviru katerih smo z različnimi goriščnimi razdaljami za primerjave posneli tako žičnate modele kot žanrske prizore. Dodatno smo z analizo razmerja površine ploskev v žičnatem modelu pojasnili, kje bomo našli izrazit vpliv goriščne razdalje na perspektivo v fotografiji. Skozi raziskavo smo raziskali namen različnih fotoaparatov in objektivov. Na podlagi eksperimentalnega dela smo prišli do rezultata, da imajo vse različne goriščne razdalje svoje žanre, v katerih bolje nastopajo. A te ugotovitve niso vklesane v kamen, saj jih fotograf kljub izbranemu žanru lahko preseže, ko želi drugače domiselno podati sporočilo.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:fotografski žanri, vrste objektivov, goriščna razdalja, popačenje, kakovost.
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:2023
PID:20.500.12556/RUL-146766 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.06.2023
Število ogledov:796
Število prenosov:25
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Effect of focal length on representation of motifs in different photographic genres
Izvleček:
The purpose of the research was to find connections between different technical options within the capabilities of photographic equipment with an emphasis on the lens and the challenges of how to use them in individual genres to achieve the most favorable or alternative specific results imagined by the photographer. We reviewed the spectrum of physical and other challenges in photography, for which there are several technical and technological solutions that land in the photographer's hands as equipment that he manipulates and uses to create the desired message in a completely different sphere. This review and consideration of where a given photographic equipment offers the widest possibilities of manipulation leads us primarily to the lens, or for that reason several lenses, which accompany many photographers and differ primarily in terms of focal lengths. Searching for a connection between the expression that the focal length gives in the chosen genre, we tried to either define or measure it in a technical way and, on this basis, explain how it affects the result. We approached this task with a set of genres, within which we recorded wire models and specific genre scenes with different focal lengths for comparison. In addition, by analyzing the ratio of the area of the surfaces in the wire model, we explained where we will find a pronounced influence of the focal length on the perspective in photography. Through the research, we explored the purpose of different cameras and lenses. Based on experimental work, we came to the result that all different focal lengths have their own genres in which they perform better. But these conclusions are not set in stone, because despite the chosen genre, the photographer can go beyond them when he wants to convey a message in a different, imaginative way.

Ključne besede:photographic genres, lens types, focal length, distortion, quality.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj