izpis_h1_title_alt

Razvijanje predpisalnih spretnosti otrok, starih od 4 do 5 let, v javnem vrtcu in vrtcu montessori : magistrsko delo
ID Hliš, Jaka (Avtor), ID Mihelčič, Špela (Avtor), ID Skubic, Darija (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (8,73 MB)
MD5: 8999335E885FD8D1B8A7A736C535FDBE

Izvleček
Predpisalne spretnosti so spretnosti, ki se razvijajo kot temelj pisanja. Razvijanje teh spretnosti zajema tako fizično kot kognitivno pripravo otroka. Dosedanje raziskave kažejo, da je pismenost otroka povezana s tem, koliko je otrok v predšolskem obdobju bil deležen branja in pisanja ter koliko spodbud je dobival iz okolja od odraslih, pri čemer je poudarjena vloga staršev in vzgojiteljev pri zavedanju pomembnosti elementov, kot so skupno branje, družinsko in vrtčevsko okolje. Zato je velikega pomena, da temu obdobju in temi posvetimo dovolj časa. Razvoj pismenosti se začenja že pred vstopom v šolo. Prve izkušnje s predopismenjevanjem pridobiva otrok v družinskem in vrtčevskem okolju, kjer posluša starše/vzgojitelje brati pravljice, gleda, kako zapisujejo in berejo zapisano. Začetki pedagogike montessori segajo v 20. stoletje. Njena začetnica je bila Marija Montessori, ki je verjela, da je vzgoja pomembna za celotno družbo. V otroku je želela ohraniti njegovo individualno vodilo razvoja. Prisluhnila je posameznikom in zanje priredila okolje. Med seboj je povezala tri ključne elemente, ki so potrebni za vzgojo: otrok, učitelj/vzgojitelj in pripravljeno okolje. Namen magistrskega dela je bil predstaviti predopismenjevanje v javnih vrtcih in vrtcih montessori v Sloveniji. V teoretičnem delu sva predstavila vrste pismenosti ter se osredotočila na razvijanje predbralnih in predpisalnih spretnosti v javnem vrtcu in vrtcu montessori v Sloveniji in tujini. V empiričnem delu sva primerjala opismenjevanje v omenjenih konceptih. Predstavila sva, kakšen vpliv ima predopismenjevanje posameznega vrtca na razvoj otrokove grafomotorike ter do kakšnih razlik prihaja med otroki omenjenih vrtcev, starih štiri in pet let. Za poglobitev celotnega dela sva izdelala grafomotorični komplet Mihliš22, ki je namenjen razvijanju grafomotorike. Komplet sestavljajo vaje dvomesečnega programa, navodila za vaje, test Mihliš22 in ocenjevalna lestvica ter navodila za test. Grafomotorični komplet zajema 5 sklopov za izpopolnjevanje grafomotorike. Z raziskavo sva kljub majhnemu vzorcu ugotovila, da obstajajo podobnosti in razlike na področju predopismenjevalnih zmožnosti v vrtcu montessori in v javnem vrtcu. Rezultati so pokazali, da koncept montessori v predšolsko obdobje vpeljuje določene posebnosti. Med njimi je opaziti tudi nekaj prednosti, ki se odražajo na rezultatih in bi jih bilo smiselno vključiti v predšolsko obdobje na sploh. Poudariti je treba, da ima javni vrtec prav tako določene prednosti pri razvijanju preopismenjevalnih zmožnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:grafomotorika, grafomotorični komplet Mihliš22, Kurikulum za vrtce, predpisalne spretnosti, program vrtca montessori
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:J. Hliš in Š. Mihelčič
Leto izida:2023
Št. strani:V, 55, XLVII, XI str.
PID:20.500.12556/RUL-146487 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.2(043.2)
COBISS.SI-ID:154657539 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:02.06.2023
Število ogledov:391
Število prenosov:67
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Development of Pre-literacy Skills for 4-5 Year Olds in a Public Kindergarten and a Montessori Kindergarten
Izvleček:
Pre-literacy skills are skills the development of which serves as a basis for literacy. Fostering these skills involves both physical and cognitive preparation of the child. The previous studies show that literacy depends on the amount of reading and writing that a child was given at the preschool age, and on the encouragement the child received from the adult environment. Parents and educators play a very important role in raising the awareness of the importance of reading together in bot, the parental and kindergarten environment. It is therefore of great importance that enough time is devoted to this phase in child’s life and to this topic. The development of literacy begins even before school enrolment. The child receives its first pre-literacy experiences in the family and in kindergarten, where it listens to the parents and teachers reading fairy tales and sees how something is written down and read. The beginnings of Montessori pedagogy go back to the 20th century. The founder was Maria Montessori, who believed that education is important for the whole society. She wanted to keep the individual course of development in the child. She listened to the individuals and adjusted the environment for them. She combined three elements necessary for children's upbringing: the child himself, the teacher/educator and the adapted environment. The purpose of this master's thesis was to present pre-literacy activities in public kindergartens and in Montessori kindergartens in Slovenia. In the theoretical part, we presented the types of literacy. We focused on the development of pre-literacy and reading skills in public kindergartens and Montessori kindergarten in Slovenia and abroad. In the empirical part, we compared literacy in the concepts mentioned above. We presented how the pre-literacy of each kindergarten influences the development of the child's graphomotor skills, and what differences there are between the children, aged 4 and 5, from the mentioned kindergartens. In order to deepen the whole work, we developed the graphomotor set Mihliš22, which serves to promote graphomotor skills. The set consists of exercises for a two-month program, exercise instructions, the Mihliš22 test and a rating scale, and the test instructions. The graphomotor set includes five areas for graphomotor improvement. Despite the small representative sample, our research shows that there are similarities and differences in pre-literacy skills in the Montessori kindergarten compared to the public kindergarten. The results indicate that the Montessori concept introduces certain peculiarities into the preschool period. Some of these have benefits that translate into results. It would be useful to include them in the pre-school period in general. However, the public kindergartens have certain advantages in the development of pre-literacy skills, too.

Ključne besede:graphomotor skills, graphomotor set Mihliš22, Kindergarten Curriculum, pre-literacy skills, Montessori-kindergarten programme.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj