izpis_h1_title_alt

Teoretski modeli in koncepti vseživljenjskega učenja
ID Mikulec, Borut (Author)

.pdfPDF - Presentation file, Download (1,40 MB)
MD5: 5C8E74D5390189EE0CC6A70E79040797

Abstract
Pregled različnih modelov in konceptov vseživljenjskega učenja na eni strani pokaže, da vseživljenjsko učenje vsebuje določene skupne temeljne značilnosti, tj. da poteka vse življenje (»od zibke do groba«), je vsezajemajoče (poteka v različnih kontekstih) in se osredotoča na učenje. Na drugi strani tovrsten pregled prav tako pokaže, da so v uporabi različni modeli in koncepti razumevanja vseživljenjskega učenja ter da je vseživljenjsko učenje tudi "spolzek« in »dvoumen« koncept, saj vsebuje različne in medsebojno konkurenčne opredelitve. V poglavju tako dokazujemo tezo, da vseživljenjsko učenje predstavlja večdimenzionalen koncept, ki v sebi združuje različne modele in pojmovanja vseživljenjskega učenja, ter na podlagi opravljene analize izpostavimo temeljne gradnike holistično zasnovanega razumevanja vseživljenjskega učenja

Language:Slovenian
Keywords:koncepti vseživljenjskega učenja, modeli vseživljenjskega učenja, mednarodne organizacije, vseživljenjsko izobraževanje
Work type:Article
Typology:1.16 - Independent Scientific Component Part or a Chapter in a Monograph
Organization:FF - Faculty of Arts
Publication status:Published
Publication version:Version of Record
Year:2023
Number of pages:Str. 11-25
PID:20.500.12556/RUL-146366 This link opens in a new window
UDC:374.7
COBISS.SI-ID:153348867 This link opens in a new window
Publication date in RUL:25.05.2023
Views:586
Downloads:80
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Record is a part of a monograph

Title:Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj
Editors:Jurka Lepičnik-Vodopivec, Maja Mezgec
Place of publishing:Koper
Publisher:Založba Univerze na Primorskem
Year:2023
ISBN:978-961-293-230-5
COBISS.SI-ID:151360515 This link opens in a new window
Collection title:Knjižnica Ludus
Collection numbering:44
Collection ISSN:2630-3809

Licences

License:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International
Link:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Description:This Creative Commons license is very similar to the regular Attribution license, but requires the release of all derivative works under this same license.

Secondary language

Language:English
Title:Theoretical models and concepts of lifelong learning
Abstract:
An overview of the different models and concepts of lifelong learning shows, on the one hand, that lifelong learning contains certain common fundamental attributes, i.e. that it takes place throughout life (from ‘cradle to grave’), is lifewide (takes place in different contexts) and focuses on learning. On the other hand, the overview also shows that different models and concepts of understanding lifelong learning are in use and that lifelong learning is also a ‘slippery’ and ‘ambiguous’ concept, as it contains different andmutually competing conceptualisations. In this chapter, we argue that lifelong learning is a multidimensional concept that combines various models and conceptions of lifelong learning, and based on the analysis we highlight the basic building blocks of a holistic understanding of lifelong learning

Keywords:lifelong learning, concepts of lifelong learning, models of lifelong learning, lifelong education

Projects

Funder:ARRS - Slovenian Research Agency
Funding programme:CRP 2021
Project number:V5-2130
Name:Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj
Acronym:VŽU Preboj

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back