izpis_h1_title_alt

Načrtovanje uporabniškega vmesnika za pomoč pri obvladovanju anksioznosti in depresije
ID Jurišić, Eva Tjaša (Avtor), ID Urbas, Raša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,70 MB)
MD5: 95468FE5B40B291BC267D6010388C2A0

Izvleček
Magistrsko delo se osredotoča na oblikovanje uporabniškega vmesnika za pomoč pri obvladovanju anksioznosti in depresije pri slovenskih mladostnikih. Potreba po takšni aplikaciji je narastla zaradi naraščajočega trenda duševnih težav med mladimi tako v svetu kot v Sloveniji. Cilj magistrskega dela je bil raziskati potrebe mladostnikov po reševanju psihičnih stisk, pridobiti mnenja strokovnjakov za duševno zdravje ter ustvariti vizualno privlačen in učinkovit uporabniški vmesnik v slovenskem jeziku. V magistrskem delu z naslovom Načrtovanje uporabniškega vmesnika za pomoč pri obvladovanju anksioznosti in depresije je zajeta problematika duševnega zdravja mladostnikov v Sloveniji, pregled digitalnih intervencij za zdravljenje duševnih težav in opredelitev mobilnih aplikacij za samopomoč, predstavljena pa so tudi glavna načela dobrega oblikovanja tovrstnih uporabniških vmesnikov. S pomočjo teoretične raziskave, izvedbe spletnega anketiranja splošne populacije in strokovnjakov (specialistov), analize obstoječih digitalnih rešitev ter intervjujev z mladostniki in strokovnjaki s področja duševnega zdravja smo segmentirali ciljno skupino uporabnikov ter oblikovali tipično persono in predvideni scenarij uporabe. Nato smo izdelali načrt uporabniške izkušnje za prvo in redno uporabo uporabniškega vmesnika. Na podlagi pridobljenih ugotovitev in analiz smo načrtovali informacijsko arhitekturo uporabniškega vmesnika ter izrisali žične modele zaslonov. Skozi proces načrtovanj je nastal uporabniški vmesnik mobilne aplikacije, ki je namenjen predvsem spodbujanju pozitivnega duševnega zdravja mladostnikov ter lajšanju čustvenih stisk v primeru anksioznosti ali depresivnosti. Aplikacija je zasnovana tako, da je primerna za samostojno uporabo ali kot dodatek pri zdravljenju. Upoštevali smo priporočila strokovnjakov in v uporabniškem vmesniku poudarili pomembnost strokovne pomoči, podpore ter vključili pomembne telefonske številke in povezave. Vsebina aplikacije je prilagojena slovenskim mladostnikom. Pri oblikovanju vizualnega izgleda uporabniškega vmesnika smo se odločili za preprosto zasnovo, primerno tako za mlajše kot starejše mladostnike.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:duševno zdravje, anksioznost in depresivnost pri mladostnikih, mobilna aplikacija za samopomoč, uporabniški vmesnik (UI), uporabniška izkušnja (UX)
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:2023
PID:20.500.12556/RUL-145810 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.05.2023
Število ogledov:466
Število prenosov:111
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Designing user interface to help manage anxiety and depression
Izvleček:
The Master's thesis focuses on designing a user interface to help manage anxiety and depression in Slovenian teenagers. The need for such an application was identified due to the increasing trend of mental health problems in the world and Slovenia. The goal was to explore the needs of teenagers in dealing with mental distress, gather opinions from mental health professionals, and create a visually appealing and effective user interface in Slovenian language. The Master’s thesis titled Designing a User Interface to Help Manage Anxiety and Depression covers the issue of mental health among teenagers in Slovenia, an overview of digital interventions for treating mental health problems, and the definition of mobile self-help applications and the main principles of good design for such user interfaces. Through theoretical research, online surveys of the general population and specialists, analysis of existing digital solutions, and interviews with teenagers and mental health professionals, we segmented the target user group and designed a typical persona and their anticipated usage scenario. We then created a plan for the user experience in the case of first-time and regular use of the user interface. Based on the findings and analysis, we planned the information architecture of the mobile application and created wireframes of the screens. Through the planning process, a digital solution in the form of a mobile application was created, primarily aimed at promoting positive mental health in teenagers and easing emotional distress in cases of anxiety or depression. The application is designed to be suitable for both standalone use and as an adjunct to treatment. We considered the recommendations of professionals and emphasized the importance of seeking professional help or support in the user interface, including important phone numbers and links. The content of the application is tailored to Slovenian teenagers. In designing the visual appearance of the user interface, we emphasized a simple design that is suitable for both younger and older adolescents.

Ključne besede:mental health, adolescent anxiety and depression, self-help mobile application, user interface (UI), user experience (UX)

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj