izpis_h1_title_alt

Perzeption und Produktion des Phonems /r/ im Deutschen bei slowenischen Gymnasiasten
ID Gerl, Yoshinaka Jošt (Author), ID Polajnar Lenarčič, Janja (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window, ID Petrič, Teodor (Comentor)

.pdfPDF - Presentation file, Download (1,79 MB)
MD5: 7F971070FB3072163D643362F7F0A212
.docxDOCX - Appendix, Download (13,50 KB)
MD5: 873C3205188156C1F3F8806FB7A12F84
.pdfPDF - Appendix, Download (100,61 KB)
MD5: 67D07B09686CEC06D1E7DEF38F5D5B37
This document has even more files. Complete list of files is available below.

Abstract
Die Masterarbeit beschäftigt sich mit der phonetischen Perzeption und Produktion des deutschen /r/ bei slowenischen DaF-Lernern im Gymnasium. Im theoretischen Teil werden die /r/ Laute im Deutschen und im Slowenischen kontrastiv vorgestellt und phonetische Fehler beim Zweitsprachenerwerb im Allgemeinen erläutert. Im empirischen Teil wird der Verlauf der Untersuchung präsentiert, die aus einer Umfrage, einem Perzeptionstest und einem Produktionstest bestand. Anschließend werden die Hypothesen bewertet und mit zwei anderen Ansätzen verglichen.

Language:German
Keywords:Deutsch als Fremdsprache, Phonetik, Allophone, Slowenien, Gymnasien
Work type:Master's thesis/paper
Organization:FF - Faculty of Arts
Year:2023
PID:20.500.12556/RUL-145606 This link opens in a new window
COBISS.SI-ID:151246595 This link opens in a new window
Publication date in RUL:26.04.2023
Views:741
Downloads:150
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:Slovenian
Title:Prepoznavanje in izgovor fonema /r/ v nemščini slovenskih gimnazijcev
Abstract:
Magistrsko delo preučuje fonetično prepoznavanje in izgovor nemškega fonema /r/ pri slovenskih gimnazijskih učencih, ki se nemščine učijo kot drugi tuji jezik. V teoretičnem delu so kontrastivno predstavljeni alofoni fonema /r/ v nemščini in slovenščini ter fonetične napake pri usvajanju tujega jezika. V empiričnem delu avtor predstavi potek raziskave, ki je sestajala iz vprašalnika in slušnega ter izgovornega preizkusa. Nato ovrednoti hipoteze in jih primerja z dvema drugima pristopoma.

Keywords:nemščina kot tuji jezik, fonetika, alofoni, Slovenija, srednje šole

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Files

Loading...

Back