izpis_h1_title_alt

Nekateri izzivi izobraževanja učencev in dijakov priseljencev z vidika načela medkulturnosti
ID Ermenc, Klara S. (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,04 MB)
MD5: 568764B2F4839EEEACDB0773474EA464
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/01-2023_nekateri-izzivi-izobrazevanja-ucencev-in-dijakov-priseljencev-z-vidika-nacela-medkulturnosti/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek obravnava tri problemske sklope, s katerimi se danes v Sloveniji srečujemo pri izobraževanju učencev in dijakov priseljencev: zagotavljanje primerljivih standardov znanja; vzpostavljanje pogojev za učenje slovenščine in vključevanje učencev in dijakov priseljencev v pouk ter vzpostavljanje medkulturne in inkluzivne zasnove splošne izobrazbe. Pri obravnavi teh sklopov izhajamo iz teze, da je ustrezno izobraževanje učencev priseljencev mogoče zgolj v inkluzivno zasnovanem izobraževanju, ki upošteva načelo medkulturnosti, kar se kaže na sistemski, kurikularni, didaktično-organizacijski in odnosni ravni ter na področju izobraževanja strokovnih delavcev. Ugotavljamo, da so bile v zadnjem obdobju dosežene številne spremembe, ki lajšajo vključevanje učencev in dijakov priseljencev v izobraževanje, a hkrati njihove možnosti uspeha in razvoja zmanjšujejo prenizka pričakovanja učiteljev, napačno razumevanje (minimalnih) standardov znanja, neizdelan model postopnega vključevanja v pouk in neupoštevanje koncepta raznojezičnosti. Netematizirano ostaja tudi načelo medkulturnosti pri zasnovi kurikularnih podlag in učbenikov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:učenci priseljenci, medkulturna pedagogika, inkluzija, raznojezičnost, pričakovanja učiteljev, standardi znanja
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 9-27
Številčenje:Letn. 74, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-145598 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.091.113
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:150368003 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.04.2023
Število ogledov:336
Število prenosov:62
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The article examines three issues facing the education of immigrant students in Slovenia today: ensuring comparable knowledge standards; creating the conditions for learning Slovenian and integrating immigrant students into educational process; and creating a concept of intercultural and inclusive general education. In addressing these issues, we start from the thesis that adequate education of immigrant students is only possible in an inclusive education that takes into account the principle of interculturality, which is manifested at the systemic, curricular, didactic, organisational and relational levels, as well as in the field of educator education and training. We conclude that while many changes have been made in recent years to facilitate the integration of immigrant students in education, their chances of success and development are hampered by teachers’ low expectations, misunderstandings of (minimum) knowledge standards, a lack of a progressive integration model and a lack of respect for plurilingualism. The principle of interculturality in curriculum and textbook design also remains unaddressed.

Ključne besede:immigrant students, intercultural pedagogy, inclusion, multilingualism, teacher expectations, knowledge standards

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0174-2022
Naslov:Pedagoško-andragoške raziskave - Učenje in izobraževanje za kakovostno življenje v skupnosti

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj