izpis_h1_title_alt

Vloga zahtev uporabe informacijsko komunikacijskih tehnologij (IKT) na delovnem mestu v izgorelosti in delovni zavzetosti : magistrsko delo
ID Šubic, Blaž (Avtor), ID Babnik, Katarina (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (984,89 KB)
MD5: 4DDFE818632DC11FB2044ABD0C15D86B

Izvleček
Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) na delovnem mestu je v sodobnem času vseprisotna, v luči digitalizacije se pogostost, vrsta in obseg uporabe IKT za opravljanje dela še povečuje. Uporaba IKT pri delu zaposlenim predstavja specifične delovne zahteve, kot so pričakovanja po hitri odzivnosti ter stalni dostopnosti, učenje novih tehnologij, šumi v komunikaciji, računalniške nevšečnosti ter povečana delovna obremenitev. Organizacije lahko za zmanjševanje negativnih učinkov IKT zahtev zaposlenim nudijo podporo v obliki osebne podpore strokovnjakov ter ustreznih tehničnih nadgradenj. Takšne delovne zahteve in resursi lahko vplivajo na pozitivne in negativne izide pri zaposlenih, kot sta delovna zavzetost in izgorelost. Namen raziskave je bil, na slovenskem vzorcu ugotoviti vlogo IKT zahtev in IKT podpore v izgorelosti in delovni zavzetosti zaposlenih. V raziskavi je sodelovalo 316 zaposlenih (od tega 47 % moških), starih od 20 do 77 let, ki pri delu uporabljajo vsaj eno obliko IKT. Udeleženci so izpolnili baterijo vprašalnikov, in sicer: Lestvico IKT zahtev, Lestvico IKT podpore, Slovensko obliko vprašalnika za oceno izgorelosti – primarni simptomi (BAT) in Vprašalnik delovne zavzetosti – krajšo verzijo (UWES-9). Rezultati analize poti so pokazali, da so IKT zahteve pomembno pozitivno povezane z izgorelostjo in negativno povezane z delovno zavzetostjo, obratno je bila IKT podpora pomembno negativno povezana z izgorelostjo in pozitivno povezana z delovno zavzetostjo. Raziskava podpira umeščanje specifičnih IKT zahtev in podpore v model delovnih zahtev in resursov ter poudarja pomen hkratnega osredotočanja organizacij na lajšanje zahtev uporabe IKT in nudenja ustrezne podpore zaposlenim.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:uporaba IKT, delovne zahteve, delovni resursi, izgorelost, delovna zavzetost, zaposleni
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[B. Šubic]
Leto izida:2023
Št. strani:53 str.
PID:20.500.12556/RUL-144781 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.9:331.101(043.2)
COBISS.SI-ID:149673731 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.03.2023
Število ogledov:825
Število prenosov:106
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The role of ICT demands in the workplace in burnout and work engagement
Izvleček:
The use of information and communications technology (ICT) in the workplace is ubiquitous in the modern time, with digitalization further increasing the frequency, types and scale of ICT use for work tasks. ICT use at work presents employees with specific job demands, such as expectations of response time and constant availability, learning new technologies, poor communication, ICT hassles and increased workload. Organizations can lessen the negative effects of ICT demands on employees by providing personal and technical support. Such job demands and resources can affect both positive and negative outcomes for employees, for example burnout and work engagement. The purpose of the study was to explore the role of ICT demands and ICT support in employee burnout and work engagement. 316 participants (47% of whom were men) aged 20 to 77, who used at least one type of technology at work participated in the study. Participants completed a battery of the following scales: ICT Demands Scale, ICT Supports Scale, Burnout Assessment Tool (BAT) and Work engagement questionnaire – short form (UWES-9). The results of the path analysis showed that ICT demands were positively associated with burnout and negatively associated with work engagement, while ICT support was negatively associated with burnout and positively associated with work engagement. The study supports the understanding of ICT demands and resources within the job demands and resources model and emphasizes the importance of organizations both alleviating ICT demands and providing appropriate ICT support to employees.

Ključne besede:ICT use, job demands, job resources, burnout, work engagement, employees

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj