izpis_h1_title_alt

Profesionalna identiteta študentov babištva : diplomsko delo
ID Podbregar, Nuša (Avtor), ID Mivšek, Ana Polona (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Prelec, Anita (Recenzent)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,97 MB)
MD5: F2A16732BF49F8714316F4803A82E56F

Izvleček
Uvod: Profesionalno identiteto lahko opredelimo kot poistovetenje z vrednotami stroke ter zavezanost h kompetentnemu in legitimnemu opravljanju strokovne dejavnosti. Njen razvoj se začne že med študijem in se naprej razvija tudi tekom kariere posameznika. Številni pogledi na profesionalno identiteto odpirajo pomembna vprašanja o tem, kako ustvarjati profesionalno identiteto v okviru oblikovanja učnih načrtov študijskih programov. Naloga izobraževalni ustanov je namreč, da so kreativne in kritične pri oblikovanju profesionalne zavesti študentov. Namen: Namen in cilj diplomskega dela je ugotoviti, kakšno profesionalno identiteto imajo študenti 3. letnika in absolventi babištva na Zdravstveni fakulteti Univerze v Ljubljani. Na osnovi teoretičnih in empiričnih spoznanj je namen opredeliti ključne elemente profesionalne identitete študentov babištva. Metode dela: V prvem delu diplomskega dela je bila uporabljena deskriptivna ali opisna metoda empiričnega raziskovanja. V drugem, raziskovalnem delu diplomske naloge, smo uporabili deskriptivno kavzalno neeksperimentalno metodo empiričnega raziskovanja. Raziskovalni pristop je temeljil na kvantitativni raziskavi, z validiranimi vprašalniki, za katere smo pridobili dovoljenja za uporabo s strani avtorjev. Rezultati: V diplomski nalogi smo s pomočjo PISNS, PIFFFS in NPVS-3 letvice ugotavljali, kakšna je profesionalna identiteta študentov 3. letnika in absolventov babištva študijskega leta 2021/2021. Pozitivno je, da večina (85,1 %) študentov ne namerava spremeniti svoje poklicne usmeritve po zaključenem izobraževanju. Prav tako je tudi 88,9 % ponosnih, da delajo na področju babištva. Presenetljiva pa je informacija, da je le 66,6 % študentov prepričanih, katero vrsto dela bodo opravljali po končani diplomi. Razprava in zaključek: Razvoj profesionalne identitete se šteje za enega izmed bistvenih elementov pri prehodu od študenta do strokovnjaka. Zato mora fakulteta zagotoviti ustrezno pripravljenost študentov za delo v prihodnosti. Vprašanje pa je, koliko in v kakšni obliki je možno v času študija izoblikovati profesionalno identiteto in koliko lahko študenti babištva razvijejo take kvalifikacijske lastnosti, ki jih zahteva neposredna praksa. To so lastnosti, ki jih je v času študija težko razviti, in so pogojene z intenzivnimi procesi poklicne socializacije.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:diplomska dela, babištvo, pripadnost stroki, študenti
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:ZF - Zdravstvena fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[N. Podbregar]
Leto izida:2023
Št. strani:49 str., [17] str. pril.
PID:20.500.12556/RUL-144101 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:618.2/.7
COBISS.SI-ID:140223235 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:01.02.2023
Število ogledov:565
Število prenosov:158
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Professional identity of midwifery students : diploma work
Izvleček:
Introduction: Professional identity can be defined as identification with the values of the profession and a commitment to competent and legitimate professional practice. Its development begins during studies and continues to evolve throughout an individual's career. Different perspectives on professional identity raise important questions about how to create professional identity in the context of curriculum design. It is the task of educational institutions to be creative and critical in shaping students' professional awareness. Purpose: The purpose and aim of this thesis is to identify the professional identity of third year students and graduate midwifery students at University of Ljubljana. Based on theoretical and empirical findings, the aim is to identify the key elements of professional identity of midwifery students. Methods: In the first part of the thesis, a descriptive method of empirical research was used. In the second part of the thesis, the research, we used the descriptive non-experimental method of empirical research. The research approach was based on a quantitative survey, using validated questionnaires for which we obtained permissions for use from the authors. Results: In this diploma thesis, we used the PISNS, PIFFFS and NPVS-3 scales to determine the professional identity of third year and graduate midwifery students in the academic year 2021/2022. On a positive note, the majority (85.1 %) of students do not intend to change their professional orientation after completing their studies. Similarly, 88.9 % are proud to be working in midwifery. Surprisingly, only 66.6 % of the students are sure about the type of work they will do after graduation. Discussion and conclusion: The development of a professional identity is considered to be one of the essential elements in the transition from a student to a professional. Therefore, the Faculty must ensure that students are adequately prepared for their future work. The question is to what extent and in what form a professional identity can be formed during studies and to what extent midwifery students can develop the qualifying qualities that direct practice requires. These are qualities that are difficult to develop during studies and are conditioned by intensive processes of professional socialisation.

Ključne besede:diploma theses, midwifery, professional belonging, students

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj