izpis_h1_title_alt

Belokranjsko ljudsko izročilo Metliško obredje : magistrsko delo
ID Čadonič, Metka (Avtor), ID Sicherl-Kafol, Barbara (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,81 MB)
MD5: 3DEB1AFA385AC2084AD1D2DB0ABDB6D2

Izvleček
Namen magistrskega dela je bilo ugotoviti, kako dobro učenci in učitelji Osnovne šole Metlika poznajo belokranjsko ljudsko izročilo metliško obredje ter kakšno je sodelovanje z vzgojno in izobraževalno ustanovo ter folklorno skupino. V teoretičnem delu je predstavljena Bela krajina, predvsem mesto Metlika. Predstavljena je metliška folklorna skupina, ki si je nadela ime po znanem Metličanu Ivanu Navratilu. Podrobneje je predstavljeno metliško obredje in plesne igre: metliško kolo, al je kaj trden ta vaš must, rešetca, robčeca in kurji boj ali petelinji boj. Opisali smo velikonočni ali vuzemski ponedeljek ter predstavili belokranjsko ljudsko nošo. V kvantitativni raziskavi smo preučevali poznavanje učiteljev, vzgojiteljic metliškega obredja ter opredelili njihov odnos do ljudskega izročila in raziskali, kakšno je sodelovanje med Osnovno šolo Metlika in Metliško folklorno skupino Ivan Navratil. Rezultati raziskave so pokazali, da se med učitelji razrednega pouka, učitelji podaljšanega bivanja in vzgojiteljicami ne pojavljajo velike razlike v tem, kako pogosto širijo interes do ljudske glasbe pri učencih, ter v tem, ali poznajo metliško obredje. Ohranjanje ljudske pesmi se učiteljem zdi pomembno in to delajo redno. V kvalitativnem delu raziskave, ki je vključevalo enomesečno akcijsko raziskavo, smo na vzorcu petošolcev Osnovne šole Metlika raziskovali, koliko petošolci poznajo metliško obredje, ter opredelili njihov odnos do ljudske dediščine. Rezultati akcijske raziskave so pokazali, da večina petošolcev pozna metliško obredje in z poglobljenim poznavanjem le-tega se je tudi njihov odnos pozitivno spremenil. Rezultati so pokazali tudi, da je sodelovanje med Osnovno šolo Metlika in Metliško folklorno skupino Ivan Navratil po mnenju članov folklorne skupine dobro in po mnenju učiteljev slabo. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo spoznali, da se lahko sodelovanje med Osnovno šolo Metlika in Metliško folklorno skupino Ivan Navratil okrepi. V kvalitativni raziskavi smo razvili model vključevanja ljudske dediščine metliškega obredja v glasbeni pouk ob sodelovanju folklorne skupine. Model se je izkazal za koristnega, saj so učenci izkazali poznavanje metliškega obredja, medsebojno sodelovanje in veliko zanimanje za ohranjanje ljudskega izročila.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:kulturna dediščina, ljudsko izročilo, ljudska pesem, ljudski ples, metliško obredje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:M. Čadonič
Leto izida:2022
Št. strani:76 str.
PID:20.500.12556/RUL-143849 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:398(043.2)
COBISS.SI-ID:138013443 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.01.2023
Število ogledov:1366
Število prenosov:62
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Ritual Easter Dance in Metlika as a Folk Tradition in Bela Krajina
Izvleček:
The purpose of the master's thesis was to ascertain how well the students and teachers of the Metlika Elementary School know the White Carniola folk tradition and Metlika rituals and what cooperation between the educational institution and folklore group is like. The theoretical part presents White Carniola and the town of Metlika. The Metlika folklore group, named after Ivan Navratil, a well-known resident of Metlika, is presented. The Metlika rituals and dance games are presented in more detail: metliško kolo, al je kaj trden ta vaš must, rešetca, robčeca, and kurji boj (“cockfight”). We described Vuzem Monday (Easter Monday) and presented the folk costume of White Carniola. In quantitative research, we studied the knowledge of teachers and preschool teachers of the Metlika rituals and defined their attitude toward the folk tradition. We researched the cooperation between the Metlika Elementary School and the folklore group Ivan Navratil. The results of the research showed that there is no big difference between primary school teachers, extended stay teachers, and preschool teachers in how often they spread interest in folk music among students and in whether they know the Metlika rituals. The preservation of the folk song seems important to the teachers and they do it regularly. In the qualitative part of the research which included one-month action research, we researched, on the sample of the fifth-graders from Metlika Elementary School, how much the fifth-graders know about the Metlika rituals and defined their attitude to folk heritage. The results of the action research showed that the majority of fifth-graders know the Metlika rituals. Their attitude has also changed positively by knowing it. The results also showed that, according to the members of the folklore group, the cooperation between the Metlika Elementary School and the Metlika folklore group Ivan Navratil is good, and according to the teachers, it is bad. Based on the obtained results, we realized that the cooperation between the Metlika Elementary School and the folklore group Ivan Navratil can be strengthened. In qualitative research, we developed a model of the inclusion of the folk heritage of the Metlika rituals in music lessons with the participation of a folklore group. The model proved to be useful because the students demonstrated knowledge of the Metlika rituals, cooperation, and great interest in preserving folk tradition.

Ključne besede:cultural heritage, folk tradition, folk song, folk dance, Metlika rituals

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj