izpis_h1_title_alt

Obremenitve na delovnem mestu vzgojitelja/-ice v vzgojnem zavodu
ID Križnar, Eda (Avtor), ID Zrim Martinjak, Nataša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/7482/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Magistrsko delo obravnava obremenitve na delovnem mestu vzgojitelja/-ice v vzgojnem zavodu in različne načine razbremenjevanja in spoprijemanja z bremeni, ki jih vzgojitelji doživljajo v službi. V teoretičnem delu predstavim delovno mesto vzgojitelja v vzgojnem zavodu, otroke in mladostnike s čustvenimi in vedenjskimi težavami kot tiste, s katerimi so vzgojitelji v najtesnejšem stiku, ter vzgojne zavode kot ustanove, kjer so vzgojitelji zaposleni. Navedem tudi obremenitve in faktorje stresa, s katerimi se vzgojitelji srečujejo. Nadalje opredelim vzgojiteljski poklic kot poklic pomoči in najpogostejše posledice le-tega: sekundarno travmo, stres in izgorelost. Raziščem tudi nekaj načinov razbremenjevanja vzgojiteljev in skrbi zase. V empiričnem delu preko intervjujev s šestimi vzgojitelji v enem izmed slovenskih vzgojnih zavodov ugotavljam, kako doživljajo svoje delovno mesto in s katerimi obremenitvami se tam srečujejo. Ob tem raziščem še načine, ki jih uporabljajo pri razbremenjevanju oziroma zmanjševanju obremenitev, ter njihove morebitne želje glede sprememb na delovnem mestu, ki bi pripomogle k zmanjšanju obremenitev. Rezultati kažejo, da izbrani vzgojitelji svoje delo pozitivno doživljajo, njihovo delovno mesto pa se jim zdi zelo specifično. Največ obremenitev izvira iz neposrednega oziroma vzgojnega dela (kombinirane težave mladostnikov, visok normativ, vzpostavljanje odnosa …), posrednega dela (velike količine dokumentacije, nizko plačilo …) ter neskladij v kolektivu. Ugotovitve glede razbremenjevanja pa kažejo, da se vzgojitelji zato, da bi zmanjšali obremenjenost, največkrat oprejo na svojo socialno mrežo, predvsem na svoje sodelavce. Kar zadeva morebitne spremembe, pa si želijo predvsem spremembe v zakonodaji (kriteriji nameščanja, normativ, …) in več finančnih ter materialnih sredstev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:vzgojni zavodi
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/RUL-143771 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:136326659 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.01.2023
Število ogledov:771
Število prenosov:253
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Workload of an educator in a residential care facility.
Izvleček:
The master's thesis deals with the workload of an educator in a residential care facility and with various ways of relieving and coping with burdens that educators experience at work. In the theoretical part, I present the position of educator in a residential care facility, children and adolescents with emotional and behavioural problems as those with whom educators are in close contact and residential care facilities as institutions where educators are employed. I also list the workloads and stressors that educators face. I further define the educational profession as a helping profession and its most common consequences: secondary trauma, stress and burnout. I also explore ways to relieve educators and take care of themselves. In the empirical part, through interviews with six educators at one of the Slovenian residential care facilities, I find out how they experience their workplace and what burdens they face there. At the same time, I research the methods they use to relieve and reduce workload and their potential wishes regarding changes in the workplace that would help reduce workload. The results show that the selected educators experience their work positively and find their job very specific. Most of the workload comes from direct or educational work (complex issues of adolescents, high standards, establishing relationships …), indirect work (large amounts of documentation, low pay …) and discrepancies in the team. Findings regarding relief, however, show that educators often rely on their social network, especially their colleagues, in order to reduce workload. As far as potential changes are concerned, they mostly want changes in legislation (placement criteria, norms …) and more financial and material resources.

Ključne besede:residential care facilities

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj