izpis_h1_title_alt

Ekranizacija balkanizma skozi predstavitev postjugoslovanskih filmov : magistrsko delo
ID Boljević, Aleksandar (Avtor), ID Velikonja, Mitja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Pavlaković, Vjeran (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,54 MB)
MD5: 2CCFA240FC76A102E9878445BBD6AB5E

Izvleček
Čeprav se na samem začetku magistrske naloge Balkan poskuša geografsko določiti in umestiti, bo poudarek na imaginativnem, ideološkem, torej družbeno konstruiranem konceptu Balkana in njegovi dekonstrukciji skozi filme. Podrobno bodo definirani in pojasnjeni pojmi orientalizem in sorodni balkanizem, (samo)balkanizacija, (samo)stereotipizacija itd. Od vsega začetka uporabe izraza je bil Balkan več kot le geografski pojem. Balkan je nujno zaznamovan z negativnimi konotacijami, kot so nasilje, nevljudnost, primitivizem itd. Po opredelitvi kompleksnosti pojma in prostora Balkana, tako geografskega kot kulturnega, je cilj kritično pristopiti k analizi filmov in s tem zaznati podobo Balkana, ki se skozi filme, posnete od leta 1990 naprej, ponuja širšemu občinstvu. Predvsem s pomočjo semiologije kot metode pristopa k analizi filma bomo skušali odkriti razlike in/ali podobnosti med notranjim in zunanjim dojemanjem Balkana. Poleg tega bo poudarek na reprezentaciji in primerjalni analizi, ki veljata za močno orodje za preučevanje filma. Sledila bo analiza filmov, ki ilustrirajo problematiko (samo)stereotipizacije Balkana in (samo)balkanizacije. Na podlagi analize filmov Dobrodošli v Sarajevu in Harrisonovo cvetje bomo poskušali ugotoviti kakšna je zahodna podoba Balkana. Hkrati bomo obravnavali reprezentacijo Balkana s strani domačih režiserjev skozi znane filme Podzemlje, Sod smodnika, Nikogaršnja zemlja, na koncu pa bomo poskusili potegniti vzporednice med tema dvema predstavitvama oz. izpostaviti glavne razlike med njimi.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:Balkan, balkanizem, (samo)balkanizacija, postjugoslovanski film
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[A. Boljević]
Leto izida:2022
Št. strani:79 str.
PID:20.500.12556/RUL-143351 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.72:778.5(043.2)
COBISS.SI-ID:134770435 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.12.2022
Število ogledov:513
Število prenosov:72
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Screening of Balkanism through the presentation of post-Yugoslav films
Izvleček:
Although an attempt is made to geographically define and place the Balkans at the beginning of the master's thesis, the emphasis will be on the imaginative, ideological, i.e. socially constructed concept of the Balkans and its deconstruction through films. Orientalism and related Balkanism, (self)stereotyping, (self)balkanization and other concepts will be defined and explained in detail. The Balkans were more than just a geographical concept from the beginning of its use. The Balkans are inherently associated with negative connotations such as violence, rudeness, primitivism, and so on. After defining the complexities of the concept and space of the Balkans, both geographical and cultural, the goal is to critically approach film analysis and thus perceive the image of the Balkans offered to a wider audience through films made after 1990. We will try to reveal the differences and/or similarities between the internal and external perceptions of the Balkans primarily through the use of semiology as a method of approaching film analysis. Furthermore, there will be a focus on representation and comparative analysis, which are considered as powerful tools for film studies. This will be followed by an analysis of films that depict the issue of (self)stereotyping and (self)balkanization. We will try to figure out what the Western image of the Balkans is by analyzing the films Welcome to Sarajevo and Harrison's Flowers. At the same time, we will discuss the representation of the Balkans by domestic directors in the well-known films Underground, Cabaret Balkan, and No Man's Land. Finally, we will try to draw parallels and point out the main differences between these two (re)presentations.

Ključne besede:Balkan, Balkanism, (self)balkanization, post-Yugoslav film

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj