Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Stališča in znanje srednješolcev o cepivih in cepljenju
ID
Hrastar, Barbara
(
Avtor
),
ID
Tomažič, Iztok
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,93 MB)
MD5: D928A6363D2611E7198031D1598CAC1F
Galerija slik
Izvleček
Svetovni in slovenski problem obotavljanja in necepljenja otrok obstaja že dolgo časa. Na odločitev staršev o cepljenju otrok vpliva zaupanje v zdravstveni sistem in zdravstvene delavce, za ustrezno precepljenost pa je potrebno tudi znanje in pozitivno stališče do cepiv in cepljenja. Slednje se začne razvijati že pri otrocih, zato smo v tej magistrski nalogi želeli preveriti stališča in znanje dijakov gimnazije in srednje strokovne šole ter primerjati podatke glede na program šolanja, spol, letnik in v odvisnosti od tega ali dijaki navajajo, da so bili cepljeni proti otroškim boleznim ali ne. Znanje in stališča dijakov smo preverjali preko spletnega anketiranja 1KA, kjer smo objavili anketni vprašalnik s preizkusom znanja. S programom IBM SPSS smo pridobljene podatke statistično analizirali in pridobili rezultate, da je biološko znanje dijakov pomanjkljivo, saj so na manj kot polovico vprašanj odgovorili pravilno, in da imajo dijaki srednje strokovne šole manj znanja kot dijaki gimnazije. Stališča dijakov so v povprečju pozitivna. Dijaki so neopredeljeni do tematike, kdo bi moral odločati o cepljenju otroka ter farmacevtskih podjetij, ki promovirajo cepljenje. Več znanja in bolj pozitivna stališča glede na spol imajo fantje ter dijaki, ki so bili cepljeni. Najmanj znanja imajo dijaki, ki ne vedo ali so bili v otroštvu cepljeni ali ne.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
cepiva
,
cepljenje
,
znanje
,
stališča
,
srednješolci
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
BF - Biotehniška fakulteta
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
[B. Hrastar ]
Leto izida:
2022
PID:
20.500.12556/RUL-142065
UDK:
616-084
COBISS.SI-ID:
127256323
Datum objave v RUL:
19.10.2022
Število ogledov:
1073
Število prenosov:
144
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
HRASTAR, Barbara, 2022,
Stališča in znanje srednješolcev o cepivih in cepljenju
[na spletu]. Magistrsko delo. Ljubljana : B. Hrastar . [Dostopano 30 marec 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=142065
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS' ATTITUDE AND KNOWLEDGE ABOUT VACCINES AND VACCINATION
Izvleček:
The global and Slovenian problem of hesitation and non-vaccination of children has existed for a long time. Parents’ decision to have their children vaccinated is influenced by trust in the health care system and health care professionals, but adequate vaccination coverage also requires knowledge and a positive attitude toward vaccines and vaccination. Attitudes are influenced at a young age. For this reason, in this master’s thesis, we wanted to examine the attitudes and knowledge of secondary school students. We wanted to compare data according to school programme, gender, grade level and also according to whether students report having been vaccinated against childhood diseases or not. We checked students’ knowledge and attitudes through the 1KA online survey, in which we published a questionnaire with a test. We statistically analysed the obtained data using IBM SPSS. The results of our survey showed that students’ biological knowledge was insufficient. They answered less than half of the questions correctly. In addition, the students of the vocational upper secondary school have less knowledge than the students of the general upper secondary school (grammar school). On average, students' attitudes are positive; however, their attitude toward who should decide whether to vaccinate a child is unclear, as is their attitude toward pharmaceutical companies that promote vaccination. Regarding gender, males have more knowledge and more positive attitudes, and we observed the same pattern in positive attitudes for students who have been vaccinated. Students who do not know whether or not they were vaccinated in childhood have the least knowledge.
Ključne besede:
vaccines
,
vaccination
,
knowledge
,
attitude
,
students
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Gozdarske raziskovalne ploskve in stalne vzorčne ploskve na območjih Natura 2000 na Slovenskem
Gozdna tipologija in kartiranje vegetacije
Gozdna inventura na kmetiji Andrejc
Monitoring gozdnih habitatov v Sloveniji in v deželah Skandinavskega polotoka
Pan-European sustainable forest management indicators for assessing climate-smart forestry in Europe
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Naravnogeografski vplivi na pojavnost gozdnih habitatnih tipov na izbranem območju Slovenske Istre
Berek
Analiza sprememb kmetijske rabe na Žirovniški, Zabreški in Doslovški planini med 1978 in 2015
Načrt upravljanja za naravno vrednoto "Hraše-mlaki"
Nazaj