Gradbeni sektor je zelo razdrobljen. Projektne ekipe sestavljajo različni poklici med katerimi je zahtevana visoka stopnja sodelovanja in komuniciranja. Obstoječe študije kažejo, da ljudje v gradbenem sektorju ne sodelujejo dobro, ker nimajo želje, znanja ali orodij za to. S tem v zvezi imajo družbeni mediji pomembno vlogo, saj zagotavljajo neformalno komuniciranje, ki ljudem bolj ustreza. Zato se je zasebna uporaba družbenih medijev v zadnjem desetletju zelo povečala. Izhajajoč iz tega je namen te disertacije odgovoriti na dve vprašanji: (1) Kakšen je vpliv družbenih medijev na sodelovanje pri BIM (informacijsko modeliranje gradenj) in (2), kako lahko podpirajo to sodelovanje. Da bi odgovorili na ti vprašanji, je opravljen pregled literature, v katerem so zbrane in obravnavane študije, povezane z družbenimi mediji in sodelovanjem pri BIM. Ugotovitve kažejo, da družbeni mediji povečujejo komunikacijo med člani skupine z izmenjavo slik, idej in napredka pri delu. Poleg tega ustvarjajo skupnost strokovnjakov v sektorju BIM, strokovnjaki pa so v okviru projekta polje povezani v skrbi za uspeh projekta. Neformalna izmenjava znanja in informacij, ki jo omogoča tehnologija družbenih medijev, omogoča boljše razumevanje zahtev projekta in pomaga vodjem projektov pri izboljšanju napredka projekta, saj lahko bolje razumejo sposobnosti in potrebe članov ekipe. Na splošno pristop k sodelovanju pri BIM z družbenimi mediji zagotavlja boljše sodelovanje projektnih skupin. V prihodnje bi kazalo preučiti, kako orodja BIM narediti še bolj socialna ali kako splošna socialna orodja bolje prilagoditi za delo s podatki BIM.
|