izpis_h1_title_alt

Avtentikacija uporabnikov v informacijsko komunikacijske sisteme in storitve - uporabnikov pogled : uporabnikov pogled
ID Ferlič, Damjan (Avtor), ID Lobe, Bojana (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,46 MB)
MD5: 5197876FD8C48F7DF6124085F61B1362

Izvleček
Živimo v času, ko pri svojem delu in v zasebnem življenju, uporabljamo vedno več informacijsko komunikacijske tehnologije. Vedno več storitev se seli na svetovni splet. Tako postajamo vedno bolj povezani, k čemur je močno pripomogla tudi epidemija Covid-19, ki nas je, praktično čez noč, prisilila v delo na daljavo in v ohranjanje socialnih stikov z uporabo najrazličnejših oblačnih storitev. Ravno zaradi storitev, ki niso zgolj lokalne, na naših napravah, ampak domujejo nekje na internetu in jih uporabljajo množice uporabnikov, je pomembno, da se uporabniki v te storitve ustrezno avtenticiramo. S tem omogočimo storitvam, da nas prepoznajo in nam omogočijo uporabo naših virov in podatkov, ki jih hranimo v njih, hkrati pa z različnimi tehničnimi rešitvami poskušajo preprečiti neustrezne avtentikacije in nepooblaščen dostop do podatkov. Ker zgolj tehnične rešitve, niso dovolj in, ker je uporabnik pogosto najšibkejši člen pri avtorizaciji, bi morali biti uporabniki čim bolj poučeni o pomembnosti avtentikacije in pomembnosti podatkov s katerimi operirajo. S pomočjo online fokusnih skupin, v katerih so sodelovale učiteljice s treh slovenskih osnovnih šol, sem poskušal ugotoviti, kakšni so uporabnikovi pogledi na avtentikacijo, njihove izkušnje, omejitve in prepričanja. Spoznanja bi nato uporabil pri načrtovanju izobraževanj o pomembnosti avtentikacije in pri motivaciji uporabnikov za uporabo novejših in boljših avtentikacijskih metod.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:avtentikacija, uporabnikov pogled, uporabnikove izkušnje, novejše metode, dvofaktorska, večfaktorska, online fokusne skupine
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[D. Ferlič]
Leto izida:2022
Št. strani:75 str.
PID:20.500.12556/RUL-141089 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004.738.5(043.2)
COBISS.SI-ID:124627971 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.09.2022
Število ogledov:1194
Število prenosov:64
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Users Authentication in Information and Communication systems and services - the user's perspective : magistrsko delo
Izvleček:
We live in a time where we use more and more information and technology in our work and private life. More and more services are moving into cloud. Therefore, we all are more and more 'connected'. That was additionally enhanced by the Covid-19. Practically overnight, we were forced to work remotely and to mantain social and all other contacts using a wide variety of cloud services. Given a fact that services are not only limited to serving our devices but also to a hosting services somewhere on a cloud, where such information is used by a number of users, proper authentication is essential. Namely, this is exactly what enables those services to authenticate us being really us and to also enable us using resources and the data stored. Moreover, using various technical solutions, authentication is in a service of preventing either misspelled attempt or unauthorised access to data. Thinking of merely technical solution is simply not enough as user is often the weakest link in the authorization chain. So, thinking and moving forward, users should be educated about the importance of using and utilising authentication while operating digital data needed. Based on information collected through online focus groups with female teachers from three Slovenian primary schools, I tried to find out what are the users' views on authentication including their experiences, limitations and beliefs. The findings will be used in the planning of future teacher trainings on the importance of authentication and in motivating users to use new and improved authentication methods.

Ključne besede:authentication, users view, users expiriences, new methods, two-factor authentication, multi-factor authentication, online focus groups

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj