Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
DOLOČANJE PODROČJA NAJVIŠJEGA IZKORISTKA SINHRONSKIH MOTORJEV S TRAJNIMI MAGNETI
ID
Alić, Alen
(
Avtor
),
ID
Miljavec, Damijan
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(12,73 MB)
MD5: 01FCB34DF699F91D9747898F236775F0
Galerija slik
Izvleček
V magistrski nalogi je predstavljen vpliv geometrije sinhronskega motorja s trajnimi magneti, ki ima topologijo trajnih magnetov v obliki črke V (IPM-V) na področje in lego maksimalnega izkoristka ter njeno prilagajanje glede na želeno obliko školjčnega diagrama izkoristka. V prvem delu je opisan matematični model sinhronskega motorja s trajnimi magneti. V drugem delu so predstavljeni modeli za izračun izgub v bakru, železu in trajnih magnetih. Poseben poudarek je na metodah, ki se uporabljajo za izračune izgub v železu, njihove prednosti in slabosti ter uporabnost. V tretjem in četrtem delu se posvetimo strategijam vodenja MTPA – maksimalen navor na Amper (angl. Maximum Torque Per Ampere), FW – slabljenje polja (angl. Field Weakening) in MTPV – maksimalen navor na Volt (angl. Maximum Torque Per Volt) za linearne in nelinearne modele motorjev s trajnimi magneti, kot tudi načinu vodenja v področju konstantnega navora in konstantne moči V nadaljevanju je na kratko opisana metoda končnih elementov ter principi računanja izgub v železu s pomočjo metode končnih elementov. V zadnjem delu magistrske naloge je predstavljen vpliv geometrije statorja in rotorja sinhronskega motorja s trajnimi magneti (IPM-V) na obliko školjčnega diagrama izkoristka.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
sinhronski motor s trajnimi magneti
,
izgube v železu
,
topologija magneta V
,
izkoristek motorja
,
MTPA
,
MTPV
,
FW
,
metoda končni elementov
,
školjčni diagram izkoristka
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
FE - Fakulteta za elektrotehniko
Leto izida:
2022
PID:
20.500.12556/RUL-140632
COBISS.SI-ID:
121840643
Datum objave v RUL:
16.09.2022
Število ogledov:
1173
Število prenosov:
124
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
ALIĆ, Alen, 2022,
DOLOČANJE PODROČJA NAJVIŠJEGA IZKORISTKA SINHRONSKIH MOTORJEV S TRAJNIMI MAGNETI
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 13 junij 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=140632
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
DETERMINATION OF THE HIGHEST EFFICIENCY AREA OF PERMANENT MAGNET SYNCHRONOUS MOTORS
Izvleček:
The master's thesis presents the influence of the geometry of the permanent magnet synchronous motor, which has a topology of permanent magnets in the shape of the letter V (IPM-V) on the area and position of maximum efficiency and its adjustment according to the desired shape of the efficiency map. The first part describes the mathematical model of a synchronous motor with permanent magnets. The second part presents models for calculating losses in copper, iron and permanent magnets. Special emphasis is placed on the methods used for iron loss calculations, their advantages and disadvantages, and their applicability. The third and fourth part is focused on MTPA - Maximum Torque Per Ampere, FW - Field Weakening and MTPV - Maximum Torque Per Volt strategies for linear and non-linear models of permanent magnet motors, as well as control methods in the region of constant torque and constant power In the following, the finite element method and the principles of calculating losses in iron using the finite element method are briefly described. In the last part of the master's thesis, we presented the influence of the geometry of the stator and rotor of the permanent magnet synchronous motor (IPM-V) on the shape of the efficiency map.
Ključne besede:
permanent magnet synchronous motor
,
iron losses
,
V magnet topology
,
motor efficiency
,
MTPA
,
MTPV
,
FW
,
finite element method
,
efficiency map
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Razvoj računalniškega orodja za elektromagnetno analizo sinhronskih motorjev s trajnimi magneti
Aktivno zmanjševanje valovitosti navora sinhronskega motorja s trajnimi magneti
Izboljšan dinamični model sinhronskega motorja s trajnimi magneti
Občutljivostna analiza in optimizacija geometrije sinhronskega motorja s trajnimi magneti
Program za avtomatiziran izračun lastnosti sinhronskih motorjev s trajnimi magneti
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Računalniška meritev sinhronskih motorjev s trajnimi magneti (SMPM)
Regulacija hitrosti sinhronskega motorja s trajnimi magneti
Analiza in izračun sinhronskega motorja s trajnimi magneti na cilindričnem rotorju
Robustno vodenje izmeničnega servopogona
Dimenzioniranje sinhronskega motorja s trajnimi magneti z uporabo metode končnih elementov
Nazaj