izpis_h1_title_alt

Kimči kot nacionalni simbol Republike Koreje
ID Černelč, Ema (Avtor), ID Kang, Byoung Yoong (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,70 MB)
MD5: CB3F0A77EF4D9869813D0D0271D5BD1F
.pdfPDF - Priloga, prenos (164,41 KB)
MD5: C46584A2D6406E7F1472C78B2093545F
.pdfPDF - Priloga, prenos (176,94 KB)
MD5: DA663258F55DD3F00C638425C9A20FE3
To gradivo ima še več datotek. Celoten seznam je na voljo spodaj.

Izvleček
Kimči, nacionalni simbol Republike Koreje, je narejen iz soljene in fermentirane zelenjave v mešanici začimb, ki je že tisočletja del vsakdanje prehrane Korejcev, v takšni ali drugačni obliki. Obstaja namreč približno 200 različnih vrst kimčija, ki se razlikujejo po letnem času, regijah, času fermentacije in dodani zelenjavi ter začimbah. V diplomskem delu sem poskušala predstaviti osnovne lastnosti kimčija, od njegovega zgodovinskega ozadja, regionalnih različic, vpliva na zdravje, ter njegov kulturni pomen za Korejce doma in po svetu. Nato sem te lastnosti proučila še z vidika nacionalizma in nacionalne identitete, saj me je zanimalo, kako je bil kimči iz preproste jedi, ki je nastala zaradi potrebe shranjevanja zelenjave za dolgo zimo, povzdignjen v nacionalni simbol Južne Koreje ter eno od orodij, s katerim se ta država predstavlja na svetovnem trgu. Hrana je namreč pomemben del naše nacionalne identitete, a je v povezavi z nacionalizmom pogosto spregledana in neraziskana, čeprav nam lahko nudi boljše razumevanje neke kulture. Konsolidacija kimčija kot nacionalnega simbola so bile olimpijske igre v Seulu leta 1988, kar je bil plod truda korejske družbe (industrija, mediji in znanstvena skupnost), ki pa jih je kmalu začela podpirati tudi država. Hrana, predvsem na globalnem trgu, je tudi politika, in promoviranje neke hrane kot nacionalne v globaliziranem svetu lahko vodi v napetosti, ki lahko ogrozijo njeno avtentičnost. To se je zgodilo tudi s kimčijem, ki je pogosto v središču konfliktov med Južno Korejo, Kitajsko in Japonsko.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Republika Koreja, nacionalizem, nacionalni simbol, hrana, kimči
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[E. Černelč]
Leto izida:2022
Št. strani:42 str.
PID:20.500.12556/RUL-140471 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:3:641(519.5)
COBISS.SI-ID:140262403 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:15.09.2022
Število ogledov:986
Število prenosov:221
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Korejski jezik
Naslov:A Study on Kimchi as a National Symbol of the Republic of Korea
Izvleček:
Kimchi, the national symbol of the Republic of Korea, which is made of salted and fermented vegetables in a mixture of seasonings, has been part of the daily diet of Koreans in one form or another for thousands of years. There are approximately 200 different types of kimchi, which vary by season, region, fermentation time, and the added vegetables and spices. In my thesis, I aim to present the basic properties of kimchi, from its historical background, regional variations, health effects, and its cultural significance for Koreans in Korea and around the world. Then I analyzed these qualities from the point of view of nationalism and national identity because I was interested in how kimchi was raised from a simple dish, which was created due to the need to store vegetables for the long winter, to the national symbol of South Korea and one of the tools with which this country presents itself on the global market. Food is an important part of our national identity. Still, in connection with nationalism, it is often overlooked and unexplored, even though it can offer us a better understanding of a certain culture. The consolidation of kimchi as a national symbol were the Olympic Games in Seoul in 1988, which was the result of the efforts of Korean society (industry, media and the scientific community), which soon began to be supported by the state as well. Food, especially on the global market, is also politics, and promoting some food as national in a globalized world can lead to tensions that can threaten its authenticity. This has also happened with kimchi, which is often at the center of conflicts between South Korea, China and Japan.

Ključne besede:Republic of Korea, nationalism, national symbol, food, kimchi

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Datoteke

Podatki se nalagajo...

Nazaj