izpis_h1_title_alt

Izzivi e-poslovanja izbranih občin v času covid-19 krize : diplomsko delo
ID Kržan, Tina (Avtor), ID Dečman, Mitja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,11 MB)
MD5: FF3B140953104ED3043C59EAAA70C16C

Izvleček
Poslovanje javnih institucij se z razvojem družbe in tehnologije spreminja ter prilagaja njenim potrebam in posamezniku. V izrednih razmerah, kot je bil covid-19, pa je potrebno prilagajanje in iskanje alternativnih rešitev pospešiti. V delu smo zato preučevali, kako so se izbrane slovenske občine odzvale na izzive epidemije covida-19. Želeli smo ugotoviti, v kolikšni meri so izkoristile pomoč informacijske tehnologije pri spremenjenem načinu dela. Analizirali smo spremembe poslovanja izbranih občin in zaznali izzive in pomanjkljivosti e-poslovanja. Podrobnejšo raziskavo smo naredili s pomočjo spletne ankete. Z analitično metodo in metodo komparacije smo prišli do ključnih ugotovitev oz. odgovorov na vprašanje, kaj so bile glavne težave in izzivi v času epidemije na Občini Bistrica ob Sotli, Občini Brežice in Mestni občini Krško. V okviru raziskave smo ugotovili, da sta zaposlenim največji izziv predstavljala namestitev in uskladitev novih aplikacij ter čas za uporabo le-teh in komunikacija s strankami. Težave obsežnejšega e-poslovanja so bile: dostop in neprilagojenost informacijskega sistema za delo na daljavo, dostop do službenih dokumentov, pomanjkanje elektronskega podpisa, prenos velikih datotek in čas za prilagoditev. Ovire so predstavljale tudi pomanjkljive digitalne spretnosti in veščine zaposlenih. Pri delu v prihodnosti bo e-poslovanje zagotovo obsežnejše. Več bo dela na daljavo, stremljenja k nadaljnji racionalizaciji in poenostavitvi dela ter konstantni rabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Zaposlenim je smiselno omogočiti digitalno podpisovanje, posodobiti informacijske sisteme, prenesti dokumentacijo v elektronsko obliko, poenotiti oddajo e-vlog s portalom eUprava in spodbujati občane k uporabi e-storitev. Tako izbranim občinam kot drugim podobnim institucijam bodo rezultati dela omogočili pravilnejše korake h kvalitetnejšemu e-poslovanju; z maksimalno izkoriščenostjo prednosti, ki jih zagotavlja IKT.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:e-poslovanje, informacijski sistemi, IKT, občina, covid-19
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FU - Fakulteta za upravo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[T. Kržan]
Leto izida:2022
Št. strani:X, 55 str.
PID:20.500.12556/RUL-140409 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:352:004:616-036.21:578.834(497.4)(043.2)
COBISS.SI-ID:124968963 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.09.2022
Število ogledov:449
Število prenosov:55
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Challenges of e-business of selected municipalities during the covid-19 crisis
Izvleček:
The business of public institutions changes and adjusts to the demands and development of society and individuals. In emergency situations, such as covid-19, it is necessary to adapt and find alternative solutions quickly. In this assignment, we analysed how selected Slovenian municipalities responded to the challenges of the covid-19 epidemic. We wanted to establish to what extent they have used the assistance of information technology in the changed working methods. We analysed changes in the business of selected municipalities and identified the challenges and shortcomings of e-business. Using an online survey questionnaire, we conducted more detailed research. Using the analytical method and the method of comparison, we came to the main findings about the significant problems and challenges during the epidemic in the Municipality of Bistrica by Sotla, the Municipality of Brežice and the Municipality of Krško. As part of the research, we found out that the biggest challenge for employees was the installation and coordination of new applications and the time used for communication with the applicants. The problems of more extensive e-business were access and inadequacy of the information system for remote work, access to official documents, lack of electronic signature, the transfer of large files and time for adjustment. Lack of digital skills and skills staffing levels were also obstacles. In the future, e-business will undoubtedly be more extensive. There will be more remote work, a focus on further rationalization and simplification of work, and constant use of information and communication technology. Therefore, employees should be provided with digital signatures, information systems updates, documentation transfer in e-data, unification of e-applications submissions with the eGovernment portal and encouragement of citizens to use e-services. The results of the assignment will enable both the selected municipalities and other similar institutions to take more correct steps towards higher quality e-business, with maximum utilization of the advantages brought by ICT.

Ključne besede:e-business, information systems, ICT, municipality, covid-19

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj