izpis_h1_title_alt

Kulturna kompetentnost izvajalcev psihosocialne pomoči v nevladnih organizacijah v Ljubljani : diplomsko delo
ID Rakoto Kovačič, Tiara (Avtor), ID Zorn, Jelka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,93 MB)
MD5: 13054CC63690343AA67B5859107D5EB9

Izvleček
V uvodnem delu sem opredelila osnovne pojme za razumevanje raziskave, kot je kultura, etničnost, kulturna kompetentnost, rasizem. Zatem sem raziskala, kaj je pomembno za učinkovito kulturno kompetentno delo izvajalcev psihosocialne pomoči osebam, ki so različne etnične pripadnosti. Raziskala sem pomembnost kulturne identitete in etike, poznavanja kultur, delovanja v smeri refleksije rasizma, zato da bi presegli njegovo samoumevnost in ustaljene vzorce moči. Na koncu sem raziskala še pojem medkulturne mediacije, ki je nov poklic in veščina v službah, ki nudijo psihosocialno pomoč. Teorijo sem povezala s kvalitativno raziskavo, v kateri sem z intervjuji zbrala mnenja in razmišljanja izvajalcev psihosocialne pomoči v nevladnih organizacijah v Ljubljani, vezana na zgoraj navedene koncepte. Zanimalo me je, v kolikšni meri jih poznajo, so jim pomembni, jih uporabljajo. Zanimalo me je tudi, koliko se zanimajo za kulture uporabnikov in kako menijo, da oni in organizacija pripomorejo h kulturni kompetentnosti storitev, ki jih nudijo. Skozi analizo odgovorov sem prišla do ugotovitev, da je več kot pol organizacij kulturno nekompetentnih, saj kulture ne vidijo kot pomembnega faktorja pri psihosocialni podpori uporabnikom, kar vodi v to, da ne vedo veliko ali nič o kulturah uporabnikov iz drugih kultur. Nimajo zaposlenih prevajalcev, tolmačev ali medkulturnih mediatorjev za pomoč pri delu s tujejezičnimi uporabniki in prav tako ne vidijo potrebe, da bi napredovali v kulturni kompetentnosti. Določene organizacije pa so na drugi strani bile kulturno kompetentne, saj so vedele veliko o kulturah uporabnikov, zagotavljale jezikovno podporo za tujejezične uporabnike in kazale interes za dodatna znanja na tem področju.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:kultura, multikulturnost, etnična občutljivost, kulturna identiteta, kulturna kompetentnost, večkulturnost organizacij, medkulturna mediacija
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FSD - Fakulteta za socialno delo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[T. Rakoto Kovačič]
Leto izida:2022
Št. strani:122 str.
PID:20.500.12556/RUL-138871 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:364.614:323.12
COBISS.SI-ID:143280131 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.08.2022
Število ogledov:704
Število prenosov:24
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Cultural competence of psychosocial assistance providers in non-governmental organizations in Ljubljana
Izvleček:
In introduction I defined basic concepts for understanding survey, such as culture, ethnicity, cultural competence, racism. Then I explored, what is important for efficient culturally competent work of providers of psychosocial assistance to individuals of different ethnicity. I explored importance of cultural identity and ethics, knowing cultures, acting in a direction of reflexion of racism to overwhelm its self-evidence and established patterns of power. In my research I also focused on a concept of intercultural mediation, which is a new vocation and skill in services which offer psychosocial assistance. I linked theoretical findings to qualitative research, where I interviewed providers of psychosocial assistance in non-governmental organisations in Ljubljana. I collected their opinions and considerations with regard to above noted concepts. I was interested, to which extent they know, take into account and use those concepts. I also wondered, how interested they are on cultures of users and how, in their opinion, they and their organisation contribute to the cultural competence of the offered services. The analysis of answers uncovered, that more than a half of organisations are culturally incompetent, because they do not realise, that culture presents a significant factor in providing psychosocial assistance to users. Consequently, they know very little or even nothing about cultures of users, who belong to other cultures. Those organisations do not employ translators, interpreters or intercultural mediators, who would help them in working with users who speak foreign languages. Moreover, they do not see a need for improvement of their cultural competence. However, the rest of explored organisations are culturally competent, because their providers of psychosocial assistance showed a broad knowledge of cultures of their users, they also provided them language assistance and showed interest for gaining additional knowledge in this field.

Ključne besede:culture, multiculturalism, ethnical sensitivity, cultural identity, cultural competence, multiculturalism of organisations, intercultural mediation

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj