izpis_h1_title_alt

Posledice travmatičnih izkušenj otrok : prepoznavanje in odzivanje v slovenskih vrtcih in šolah
ID Mešl, Nina (Avtor), ID Drglin, Zalka (Avtor), ID Kuhar, Metka (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (992,49 KB)
MD5: 42ECFEEA1A8E82F9CA109047A3CD98F8

Izvleček
V članku opozorimo na vlogo vrtcev in šol v kontekstu zavedanja o razširjenosti in dolgoročnih negativnih posledicah izpostavljenosti otrok potencialno travmatičnim izkušnjam. Prikazani so rezultati kvalitativne raziskave, pridobljene z izvedbo fokusnih skupin s 43 vzgojitelji/cami predšolskih otrok, učitelji/cami razredne stopnje in svetovalnimi delavkami v slovenskih vrtcih in šolah na temo prepoznavanja posledic travmatičnih izkušenj, strategij ukrepanja in želenih sprememb na področju razvoja ustreznih odzivov. Sodelujoči se zavedajo pomena travmatičnih izkušenj otrok in jih tudi prepoznavajo, ne čutijo pa se dovolj usposobljeni za ukrepanje; poudarjajo pomen medsektorskega in interdisciplinarnega povezovanja na ravni države, namenjenega preprečevanju travmatičnih izkušenj in medgeneracijskega prenosa travm. Članek prinaša tudi izhodišča smernic za eksplicitno in sistematično obravnavo te problematike v okviru vrtcev in šol v Sloveniji

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:travmatične izkušnje, vrtci in šole, utemeljeni na razumevanju travme, zaščita otrok, strokovni delavci v vzgoji in izobraževanju
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:31.12.2021
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 947–970, 1154
Številčenje:Letn. 58, št. 4
PID:20.500.12556/RUL-138731 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.2/.3:159.97-053.2(497.4)
ISSN pri članku:0040-3598
DOI:10.51936/tip.58.3.947-970 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:91865603 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.08.2022
Število ogledov:1227
Število prenosov:105
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The consequences of children’s traumatic experiences
Izvleček:
The article highlights the role played by kindergartens and schools regarding awareness of the prevalence and long-term negative consequences of children’s exposure to potentially traumatic experiences. Qualitative research results are presented with respect to focus groups conducted with 43 preschool teachers, primary school teachers and counsellors in Slovenian kindergartens and schools, where the topic concerned recognising the impacts of traumatic experiences, action strategies and desired changes in the development of appropriate responses. The participants were aware of the importance of children’s traumatic experiences and also recognise them, yet do not feel sufficiently trained to take action; they emphasise the importance of cross-sectoral and interdisciplinary cooperation on the national level aimed at preventing traumatic experiences and the intergenerational transmission of trauma. The article also provides guidelines for explicitly and systematically addressing this issue in kindergartens and schools across Slovenia.

Ključne besede:traumatic experiences, kindergartens and schools, grounded on understanding trauma, child protection, professional workers in education

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj