Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Ovrednotenje uporabe poddaj pri pouku kemije
ID
Žigon, Tomaž
(
Avtor
),
ID
Ferk Savec, Vesna
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,39 MB)
MD5: 5FC15236AE69E471A02602B382A34C3E
Galerija slik
Izvleček
Izvajanje pouka v šolah pogosto poteka na tradicionalen način s frontalnim poučevanjem in predavateljem v središču pozornosti, kljub temu da je za kakovostno usvajanje znanja, spretnosti in veščin bistveno zagotoviti okolje, v katerem so v središču aktivni učenci. Informacijsko-komunikacijska tehnologija omogoča preoblikovanje učnega procesa, ena od takšnih možnosti je uporaba poddaj. Raziskave kažejo, da slednje omogočajo dobro alternativo tradicionalnemu načinu učenja in poučevanja kemije, vendar ga samo z uporabo poddaj ne more v celoti nadomestiti. Pri pouku kemije predstavlja uporaba poddaj inovativen pristop, ki pa od avtorja učnih enot zahteva več priprav in poglobljeno delo, predvsem pri poučevanju slovensko govorečih učencev, saj je količina slovenskih poddaj omejena. Ker na slovenskem prostoru še ni bilo narejene raziskave s področja uporabe poddaj pri pouku kemije, je namen tega magistrskega dela ovrednotiti uporabno vrednost poddaj pri pouku kemije. Z uporabo svetovnega spleta in člankov sem pregledal področje uporabe poddaj pri pouku kemije. Z vprašalnikom sem preveril, kaj o uporabi in o ustvarjanju lastnih poddaj za učenje kemije menijo dijakinje in dijaki, z intervjuvanjem izbranih srednješolskih učiteljic pa sem spoznal, na kakšen način se poddaje morda že uporabljajo pri pouku kemije v Sloveniji ter kakšne prednosti in omejitve glede njihove uporabe prepoznavajo učitelji kemije. Ugotovil sem, da srednješolci podpirajo uporabo poddaj, zlasti video različic, za učenje kemije, a prednost dajejo tradicionalnim oblikam učenja. Za ustvarjanje lastnih poddaj ne kažejo velikega interesa, se pa učiteljicam ta aktivnost zdi zelo poučna. Pravijo, da pri svojem delu poddaj ne uporabljajo pogosto, raje se poslužujejo drugih aktivnosti. Največjo oviro vidijo v časovni stiski s sledenjem učnim ciljem po učnem načrtu. Magistrsko delo utira pot novim spoznanjem o uporabi poddaj na področju raziskovanja v kemijskem izobraževanju in predstavlja velik doprinos pedagogiki kemije.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
poddaja
,
kemija
,
kemijsko izobraževanje
,
IKT-orodja
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
Leto izida:
2022
PID:
20.500.12556/RUL-136438
COBISS.SI-ID:
96172291
Datum objave v RUL:
04.05.2022
Število ogledov:
1374
Število prenosov:
508
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
ŽIGON, Tomaž, 2022,
Ovrednotenje uporabe poddaj pri pouku kemije
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 6 julij 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=136438
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Evaluation of the use of the podcasts in chemistry lessons
Izvleček:
Education in schools often takes place in the traditional way, with frontal, teacher-centred instruction, even though it is essential for best acquisition of knowledge, skills and abilities to provide a student-centred environment. Information and communications technology enables transformation of the learning process. One of such possibilities is the use of podcasts. Research shows that podcasts provide a good alternative to the traditional way of learning and teaching chemistry, but it cannot be completely replaced by using podcasts alone. The use of podcasts in chemistry is an innovative approach, which requires more preparation and in-depth work from the teacher, especially in the teaching of Slovene-speaking students, as the number of Slovene podcasts is limited. As no research has yet been done in Slovenia in the field of the use of podcasts in chemistry lessons, the purpose of this master's thesis is to evaluate the usefulness of podcasts in chemistry lessons. Using the World Wide Web and research articles, I reviewed the field of application of podcasts in chemistry lessons. With the questionnaire I investigated what students think about the use and creation of their own podcasts for learning chemistry, and by interviewing selected high school teachers I found out how podcasts may already be used in chemistry lessons in Slovenia and what advantages and limitations of their applications are recognized by chemistry teachers. I have found that high school students support the use of podcasts, especially video versions, for learning chemistry, but they prefer traditional forms of learning. They do not show much interest in creating their own podcasts, but the teachers find this activity very instructive. Teachers report that they do not use podcasts often in their work. They prefer to use other activities and see the biggest obstacle in time constraints by following the learning goals according to the curriculum. The master's thesis paves the way for new insights into the use of podcasts in the field of research in chemical education and represents a major contribution to the pedagogy of chemistry.
Ključne besede:
podcast
,
chemistry
,
chemistry education
,
ICT tool
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Vloga medicinske sestre pri zdravljenju odvisnosti od prepovedanih drog
Vpliv stigme na zdravstveno obravnavo pacienta, odvisnega od prepovedanih drog, s strani zaposlenih v zdravstveni negi
Intervencije zdravstvene nege pri obravnavi pacientov s predoziranjem prepovedanih drog v nujni medicinski pomoči
Vloga medicinskih sester pri zmanjševanju stigme uporabnikov, ki imajo težave z odvisnostjo od prepovedanih drog
Varne sobe za injiciranje drog
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Ni podobnih del
Nazaj