Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Prostorske predstave četrtošolcev ob uporabi zemljevida šolske okolice
ID
Vuga Seljak, Alenka
(
Avtor
),
ID
Hergan, Irena
(
Mentor
)
Več o mentorju...
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/7144/
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(3,67 MB)
MD5: 7EE33BB2944BA58FC6D262E9C11A2982
Galerija slik
Izvleček
Z magistrskim delom želimo učiteljem razrednega pouka približati orientacijo v prostoru in orientacijski tek kot sredstvo, s katerim širimo večrazsežno pismenost učencev, ki vpliva na njihov celostni razvoj. V teoretičnem delu smo predstavili ključna spoznanja o orientaciji v prostoru in miselni prostorski predstavi. V empiričnem delu smo raziskovali, kakšno miselno prostorsko predstavo imajo četrtošolci, če orientacijske naloge po znani okolici rešujejo s pomočjo orientacijskega zemljevida. Uspešnost miselne prostorske predstave učencev smo ugotavljali z devetimi nalogami: (1) prepoznavanje fotografij objekta in branja zemljevida (uporaba legende); (2) uporaba oznake za smeri neba na zemljevidu; (3) uporaba grafičnega merila na zemljevidu; (4) prepoznavanje ustrezne talne podlage; (5) oblikovanje miselne predstave o smereh neba, proti katerim so usmerjene fotografije istega objekta; (6) prepoznavanje objektov, ki so posneti z označene točke; (7) natančno opazovanje različnih postavitev glede na objekt; (8) določanje položaja fotografa in smeri, v katero je bil obrnjen, ter (9) uporaba podatkov z zemljevida na ortofoto posnetku. Zanimalo nas je tudi, katere strategije učenci izbirajo pri reševanju in kako močno so prepričani o pravilnosti svojih odgovorov. V raziskavi je sodelovalo 46 četrtošolcev iz dveh razredov osnovne šole na Gorenjskem, izvedli pa smo jo maja 2021. Celotno orientacijsko nalogo so opravili na računalniku in prek spletnega vprašalnika. Rezultati so pokazali, da ima tretjina četrtošolcev razvito miselno prostorsko predstavo pri uporabi orientacijskega zemljevida znane šolske okolice in se zna z njim miselno orientirati do te mere, da so pravilno rešili naloge. Za dve tretjini četrtošolcev iz našega vzorca pa ugotavljamo, da je njihova miselna prostorska predstava še v razvoju.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
miselne prostorske predstave
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2022
PID:
20.500.12556/RUL-135936
COBISS.SI-ID:
103018499
Datum objave v RUL:
04.04.2022
Število ogledov:
1154
Število prenosov:
173
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
VUGA SELJAK, Alenka, 2022,
Prostorske predstave četrtošolcev ob uporabi zemljevida šolske okolice
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=135936
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Fourth graders' spatial perceptions using a school surroundings map
Izvleček:
The aim of the following master`s thesis was to introduce orientation in space and orienteering for the teachers of the first cycle of the elementary school, and to help in expanding pupils` multidimensional literacy and to contribute to their more integrated development. In the theoretical part we presented the key findings about the orientation in space and mental spatial perception. In the empirical part we researched the extent of competence the fourth graders have in mental spatial perception when solving orienteering tasks in a familiar environment with help of an orienteering map. Pupils’ abilities were measured by assessing nine exercises pupils had to solve: (1) recognizing photographed objects and general reading of the map (using a legend); (2) using marks for the cardinal sky direction on the map; (3) using the graphic scale on the map; (4) determining a certain ground type/terrain; (5) forming the appropriate mental picture of sky directions of the photographs of the same object; (6) recognizing objects photographed from the marked position; (7) exact observation of different positions according to the object; (8) determining the photographer`s standpoint and the direction he was facing; (9) transferring the data from the map to the ortophotography. We were also interested in the strategies pupils chose to use to solve the exercises and how certain they were in the correctness of their answers. 46 pupils from two different fourth-grade classes of an elementary school in the Gorenjska region participated in this survey that was carried out in May 2021. It was carried out virtually, on the computer. The results showed that one third of fourth graders have a developed mental spatial perception when they use an orienteering map of familiar school surroundings, and by using the map they know how to mentally orientate themselves to such an extent that they solved the tasks correctly. For two thirds of fourth graders from our sample we conclude that their mental spatial perception is still being developed.
Ključne besede:
mental spatial perception
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Karakterizacija modulov za detektor obročev Čerenkova pri spektrometru Belle II
Karakterizacija čitalne elektronike za detektor obročev Čerenkova pri Belle II
Improvement of particle identification method for the Aerogel RICH of the Belle II spectrometer
Aerogel ring imaging Cherenkov detector with silicon photomultipliers
Krajevno občutljivo zaznavanje posameznih fotonov z večanodno fotopomnoževalko z mikrokanalnimi ploščami
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Ni podobnih del
Nazaj