izpis_h1_title_alt

Learning by interacting and catching up in Central and Eastern European countries : evidence from outward processing traffic
ID Pellegrin, Julie (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,39 MB)
MD5: AD33441542A7B2F88CF9F373B0E1F677

Izvleček
The article looks at Outward Processing Traffic (OPT) between the European Union (EU) and Central and Eastern European countries (CEECs) to provide evidence on whether and how international trade and production contribute to raising CEECs' competitiveness. Adopting a "learning and innovation approach", it finds that OPT has been characterised by its unanticipated enduring persistence with important implications for the terms on which East-West interdependence is expanding. Developing mainly at the instigation of large German companies in the con text of rationalisation strategies at the regional scale, O PT has become in some circumstances an instrument of "learning by interacting", helping local firms to upgrade their capabilities and boost their competitiveness. However, the "learning mechanisms" that the arrangement triggers are developing unevenly throughout sectors and countries, with the resulting further entrenchment of development potential in the region.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:economic development, outward processing traffic, learning by interacting, European Union, Central Europe, Eastern Europe
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2001
Št. strani:Str. 250-273, 299, 302
Številčenje:Vol. 4, no. 3
PID:20.500.12556/RUL-135772 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:339.564(4)
ISSN pri članku:1408-6980
COBISS.SI-ID:8144461 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.03.2022
Število ogledov:398
Število prenosov:16
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Journal of international relations and development
Skrajšan naslov:J. int. relat. & dev.
Založnik:University of Ljubljana, Faculty of Social Sciences, Centre of International Relations
ISSN:1408-6980
COBISS.SI-ID:76065792 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Interaktivno učenje in dohitevanje v srednje in vzhodnoevropskih državah
Izvleček:
Avtorica proučuje posle izvoznega oplemenitenja med Evropsko unijo in državami srednje in vzhodne Evrope, da bi tako pojasnila, ali oziroma kako mednarodna menjava in proizvodnja prispevata k večji konkurenčnosti držav srednje in vzhodne Evrope. Ko sprejme 'pristop učenja in inoviranja' , avtorica ugotavlja, da posli izvoznega oplemenitenja trajajo daljše obdobje od predvidenega, kar ima pomembne posledice za ustvarjanje (pogojev) soodvisnosti Vzhoda in Zahoda. Posli izvoznega oplemenitenja, ki so se razvili predvsem na pobudo nemških podjetij v kontekstu njihovih strategij racionalizacije na nivoju regije, so postali v nekaterih okoliščinah sredstvo 'interaktivnega učenja', saj so pomagali domačim podjetjem, da so povečala svoje zmožnosti in konkurenčnost. Vendar pa se 'mehanizmi učenja', ki ga takšni posli sprožijo, razvijajo neenako po sektorjih in državah, kar povzroča dodatne razlike v razvojnem potencialu v srednje- in vzhodnoevropski regiji.

Ključne besede:gospodarski razvoj, posli izvoznega oplemenitenja, interaktivno učenje, Evropska unija, Srednja Evropa, Vzhodna Evropa

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj