Namen: Članek predstavlja inovativen pristop k preoblikovanju zalednih služb e-uprave z ustanovitvijo centra skupnih storitev na sektorski ravni.
Zasnova/Metodologija/Pristop: Na študiji primera stanovanjskega sektorja v Severni Makedoniji avtorji dokazujejo, da je center skupnih storitev ustrezna rešitev za preoblikovanje zalednih služb e-uprave. Raziskovalni proces temelji na okviru, ki so ga Kettingers idr. podali za informacijsko podprte spremembe s celostnim, na podatkih temelječim pristopom.
Ugotovitve: Članek opozarja na zapleten pretok informacij med posameznimi deležniki, obilico istih informacij in podatkov, zbranih od lokalnih deležnikov, ter obsežno breme za državljane in institucije. Preoblikovanje zalednih služb e-uprave z vzpostavitvijo centra skupnih storitev, kot je prikazano na študiji primera, odpravi težavo z redundanco podatkov, izrazito poenostavi pretok informacij in zmanjša obremenitev državljanov skladno z načelom »samo enkrat«.
Vpliv v praksi: Članek prikazuje, da lahko z opazovanjem mreže vseh relevantnih deležnikov na ravni sektorja na podlagi pretoka osnovnih podatkov prepoznamo težave v zalednih službah, ki se ustrezno rešujejo z vzpostavitvijo centra skupnih storitev. To je lahko podlaga za nadaljnje študije o možnostih preoblikovanja zalednih procesov na sektorski ravni.
Izvirnost/Vrednost: Študij, ki bi se nanašale na zaledne službe na sektorski ravni, v našem primeru v stanovanjskem sektorju, v strokovni literaturi skorajda ni zaslediti. Glede na pomanjkanje analiz, ki bi temeljile na pretoku informacij in vizualizaciji informacijskih tokov med sektorji (pred in po reformi), članek ponuja izviren prispevek k strokovni literaturi.
|