izpis_h1_title_alt

Prilagoditve procesa poučevanja enačb za učence z diskalkulijo
ID Verčič Jovanovič, Tjaša (Avtor), ID Kavkler, Marija (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/7099/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Matematika je eden temeljnih predmetov v osnovni šoli, žal pa tudi predmet, pri učenju katerega imajo učenci pogosto težave. Težave so lahko lažje, zmerne ali težje. Nekateri učenci imajo težave le pri usvajanju določenih matematičnih znanj, drugi pa pri večini vsebin in težave, povezane z matematiko, jih spremljajo vse življenje. Najpogosteje imajo učenci težave pri usvajanju abstraktnih pojmov, zato imajo veliko težav pri algebri. V magistrskem delu bomo podrobneje obravnavali značilnosti in potrebe učencev z diskalkulijo, ki jo uvrščamo med primanjkljaje na področju učenja matematike. Diskalkulija je vseživljenjska specifična učna težava, s katero se po ocenah strokovnjakov spopada približno 5 % ljudi. To pomeni, da je v razredu s 25 učenci v povprečju vsaj en učenec z diskalkulijo. Ker so učitelji tisti, ki z učenci preživijo veliko časa, pogosto prav oni prepoznajo učenčeve težave. Da bi učiteljem pomagali pri prepoznavanju učencev z diskalkulijo, smo v magistrskem delu raziskali značilnosti, po katerih te učence prepoznamo, prilagoditve učnega okolja ter različne načine poučevanja, ki lahko učencem z diskalkulijo učenje matematike bistveno olajšajo. Osredotočili smo se na poučevanje linearnih enačb, ki je za učence z diskalkulijo v zadnjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole eno težjih področij učenja matematike, saj imajo ti učenci težave predvsem z usvajanjem konceptualnih in proceduralnih znanj. S pomočjo spletnega vprašalnika, ki smo ga posredovali učiteljem matematike, smo pridobili tudi informacije o tem, kako sami prilagajajo pouk za učence z diskalkulijo in na kakšen način poučujejo enačbe. Na osnovi prebrane literature in rezultatov vprašalnika smo oblikovali priročnik za učitelje matematike v osnovnih šolah. V priročniku so zbrane informacije o načinih in prilagoditvah poučevanja učencev z diskalkulijo in nasveti ter gradiva za poučevanje linearnih enačb. Priročnik smo v evalvacijo poslali vzorcu učiteljev, na podlagi njihovih predlogov za izboljšanje priročnika smo priročnik tudi popravili oziroma dopolnili.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:osnovna šola
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/RUL-134907 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:93862659 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.02.2022
Število ogledov:1062
Število prenosov:36
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Adaptations to the teaching of equations for primary students with dyscalculia
Izvleček:
Mathematics is one of the basic subjects in primary school, but unfortunately also a subject that students often have problems with. Problems can be mild, moderate or severe. Some students only have difficulties acquiring certain mathematical skills, while others struggle with this problem their entire lives. Most often, students have difficulties mastering abstract concepts, so they have a lot of trouble with algebra. In the master's thesis, we discuss in more detail the characteristics and needs of students with dyscalculia, which is classified as severe specific learning difficulty. Dyscalculia is a lifelong problem that experts estimate affects about 5 % of the general population. This means that in a class of 25 students, there is on average at least one student with dyscalculia. Because teachers are the ones who spend a lot of time with their students, it is often they who recognize the student's problems. In order to help teachers identify students with dyscalculia, the master's thesis explores the characteristics by which these students are identified, possible adaptations of the learning environment and different ways of teaching that can facilitate learning mathematics for students suffering from dyscalculia. We focused on teaching linear equations, which is one of the most difficult areas of mathematics for primary students with dyscalculia, as these students have problems mainly with the acquisition of conceptual and procedural knowledge. With the help of an online questionnaire, which we provided to mathematics teachers, we also obtained information on how they adapt lessons for students with dyscalculia and how they teach equations. Based on the read literature and the results of the questionnaire, we created a manual for mathematics teachers in primary schools. It contains collected information on ways and adaptations of the teaching process for students with dyscalculia and tips and materials for teaching linear equations. The handbook was sent to a sample group of teachers for evaluation and to gather suggestions for possible improvements to the materials, which we then implemented.

Ključne besede:school

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj