izpis_h1_title_alt

Odziv geodetskih instrumentov GNSS na motenje z oddajnikom preletnega signala L1
ID Dimc, Franc (Avtor), ID Pavlovčič Prešeren, Polona (Avtor), ID Bažec, Matej (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,95 MB)
MD5: 1E6AB4968067CBD173BFAC27C9DE5516

Izvleček
V prispevku predstavljamo rezultate testa ranljivosti geodetskih sprejemnikov GNSS ob namernem motenju signala v frekvenčnem področju L1 tehnologije GPS (angl. Global Positioning System). Preizkusili smo odziv devetih sprejemnikov GNSS različnih proizvajalcev, in sicer Leica Geosystems AG, Trimble Inc. in Javad GNSS Inc. Praktični preizkus je bil zasnovan na statičnih in kinematičnih motnjah signalov. Statične motnje z mirujočim motilnikom na različnih oddaljenostih od sprejemnikov (od 10 do 160 metrov) so trajale večkrat zaporedoma po tri minute. Za kratkotrajne kinematične motnje smo namestili motilnik v vozilo, ki se je testnemu območju približevalo z različnimi hitrostmi. Analiza različnih scenarijev je pokazala, da so motilniki v nekaterih situacijah onemogočili sprejem signalov s satelitov GPS, medtem ko so se sprejemniki na motnje signalov GLONASS odzvali različno. Ker med meritvami julija 2019 Galileo ni deloval kot predvideno, smo v študijo vključili le GPS in GLONASS. Geodetski instrumenti GNSS so se na motenje signala odzvali z zmanjšanjem razmerja med signalom in šumom (angl. signal-to-noise ratio % SNR) in bodisi s popolno nezmožnostjo določitve položaja bodisi z nepravilnim izračunom faznih neznank (inicializacijo) ter posledično nepravilno določitvijo položaja. Vzrok popolne nezmožnosti sprejema signala najbolj pripisujemo bližini motilnika, za nepravilno kodno in/ali fazno določitev položaja pa tudi trajanju motenja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:GNSS, namerno motenje signala, motilnik L1, prekinitev signala, razmerje signal-šum
Vrsta gradiva:Znanstveno delo
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FGG - Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum sprejetja članka:12.02.2021
Datum objave:14.05.2021
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 189-204
Številčenje:Letn. 65, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-132755 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:528.28:528.5:655.023
ISSN pri članku:0351-0271
DOI:10.15292/geodetski-vestnik.2021.02.189-204 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:69437443 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:02.11.2021
Število ogledov:675
Število prenosov:144
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Geodetski vestnik. glasilo Zveze geodetov Slovenije
Skrajšan naslov:Geod. vestn.
Založnik:Zveza geodetov Slovenije
ISSN:0351-0271
COBISS.SI-ID:5091842 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Operation of geodetic GNSS instruments under chirp signal L1 jamming
Izvleček:
This paper presents the results of a vulnerability test of several geodetic Global Navigation Satellite System (GNSS) receivers in case of intentional signal interference in the frequency L1 for GPS (Global Positioning System). Nine instruments from different manufacturers (i.e., Leica Geosystems AG, Trimble Inc., Javad GNSS) were tested. The test was based on static and kinematic jamming. A static scenario with three-minute interruptions was followed by experiments with a stationary jammer located at distances from 10 m to 160 m from the receivers. For short-term kinematic interference, the jammer was installed in the vehicle, which passed the GNSS instruments at different speeds. An analysis of different scenarios showed that the jammer interrupted GPS but not GLONASS signals in certain situations. Since Galileo was not nominally operational at the time of the July 2019 measurements, only GPS and GLONASS were eligible for the study. The geodetic GNSS instruments reacted to the interruptions with a decreased signal-to-noise-ratio (SNR) and either with a complete inability to determine the code/phase position or with an incorrect calculation of phase ambiguities (initialization), which also affected the quality of the positioning. The proximity of the jammer played the most significant role in the complete inability to receive the signal; however, for the incorrect positioning longer duration of jamming was also a reason.

Ključne besede:GNSS, intentional signal interference, jammer L1, signal interruptions, signal-to-noise ratio

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P2-0227
Naslov:Geoinformacijska infrastruktura in trajnostni prostorski razvoj Slovenije

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P2-0394
Naslov:Modeliranje in simulacije v prometu in pomorstvu

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj