izpis_h1_title_alt

Konstrukcija identitete Afroameričanov na primeru sodobnih emancipatornih filmov Shaft, Black Panther ter serije Luke Cage : magistrsko delo
ID Jakše, Maruša (Avtor), ID Stanković, Peter (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (13,18 MB)
MD5: A4D351797C7EBDC8C648CA02681ABF61

Izvleček
Rasa je narativni sistem, pri katerem je vizualna predstavitev ključnega pomena. Ker družba rasne kategorije večinoma oblikuje z vizualno identifikacijo in izkušnjami, vsi vizualni mediji, vključno s filmom, nujno sodelujejo pri konstrukciji rase. Kritiki hollywoodski filmski industriji tako že dolgo očitajo, da gledalcem »prodaja« negativne in nepopolne podobe afroameriške kulture in ljudi. Filmi naj bi potem te škodljive podobe projicirali na občinstvo in temnopolta telesa zaradi zabave popačili ter komercializirali. Problematično je to, ker gre po eni strani za prostočasno aktivnost, po drugi strani pa film igra resno politično vlogo – preko njega se učimo razumeti svet. V sodobni filmski produkciji smo že nekaj časa priče poskusom drugačnega oblikovanja podob Afroameričanov, kjer se pojavljajo tudi v glavnih, junaških vlogah. Ampak to ne pomeni nujno, da živimo v naprednejši družbi, ki deluje njim v prid. Da bi ugotovila, kakšni so ideološki učinki sodobnih filmskih in TV produkcij, ki poskušajo zgodbe utemeljiti na bolj emancipiranih temnopoltih likih, sem v magistrski nalogi analizirala filma Black Panther, Shaft in serijo Luke Cage. Na podlagi analize reprezentacije sem ugotovila, da kljub določenim stereotipom, ki so še vedno prisotni, prevladujejo bolj progresivni prikazi Afroameričanov. Morda ne gre za idealne junake, so pa junaki nujno potrebni za vpogled v raznolikost temnopolte kulture.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Konstruktivizem, identiteta, Afroameričani, sodobna filmska produkcija, analiza reprezentacije.
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[M. Jakše]
Leto izida:2021
Št. strani:91 str.
PID:20.500.12556/RUL-132395 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.7:323.118(73)(043.2)
COBISS.SI-ID:83681027 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.10.2021
Število ogledov:644
Število prenosov:102
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The Construction of the Identity of African Americans on the Example of Modern Emancipatory Films Shaft, Black Panther, and the Luke Cage series
Izvleček:
The race is a narrative system in which visual representation is crucial. Because society shapes racial categories mostly through visual identification and experience, all visual media, including film, participate in the construction of race necessarily. Critics have long accused the Hollywood film industry of "selling" viewers negative and imperfect images of African-American culture and people. The films are then supposed to project these harmful images onto the audience and distort and commercialize black bodies for fun. This is problematic because, on the one hand, it is a leisure activity. On the other hand, the film plays a serious political role – through it, we learn to understand the world. In contemporary film production, we have been witnessing for some time attempts to design images of African Americans differently. They also appear in the main, heroic roles. However, this does not necessarily mean that we live in a more advanced society that works in their favor. To determine the ideological effects of contemporary film and TV productions that try to base stories on more emancipated black characters, I analyzed Black Panther, Shaft, and the Luke Cage series in my master’s thesis. Based on the analysis of representation, I found that despite certain stereotypes that are still present, more progressive depictions of African Americans predominate. They may not be ideal heroes. However, heroes are absolutely necessary to gain insight into the diversity of black culture.

Ključne besede:Constructivism, identity, African Americans, contemporary film production, representation analysis.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj