Avtonomna vozila bodo imela pomembno vlogo v prometni revoluciji, ta pa bo imela velik vpliv na splošno gospodarstvo in celotno družbo.
Ključna prednost uporabe avtonomnih vozil je zmanjšanje števila prometnih nesreč zaradi krajših reakcijskih časov v kritičnih situacijah v primerjavi s človeškimi vozniki. Čeprav je bilo na področju avtonomnih vozil opravljenih veliko raziskav, ljudje še vedno niso dovolj seznanjeni s to tehnologijo. Zanimajo jih predvsem posledice okvare sistema ali opreme. Stopnja avtonomije vozila je neposredno povezana z njeno tehnološko kompleksnostjo. Avtonomna vozila hkrati uporabljajo različne senzorje za prepoznavanje okolja in drugih vozil okoli njih. Prisoten je tudi strah pred hekerskimi napadi, pa tudi skrb v zvezi z interakcijo z drugimi vozili, zasebnostjo podatkov, sledenjem lokaciji in delovanjem avtonomnih vozil v različnih vremenskih razmerah.
Dokler se avtonomna vozila še izboljšujejo, sta zasnova in vloga uporabniškega vmesnika bistvena za zagotovitev, da uporabnik razume informacije, ki jih avtonomna vozila posredujejo med različnimi scenariji vožnje. Prikaz informacij je potreben za povečanje ravni udobja uporabnikov, saj pomaga pri pripravi in obveščanju uporabnika o tem, kaj se lahko zgodi v določeni situaciji, preden se to zgodi. Brez uporabniškega vmesnika za predstavitev informacij o trenutnem stanju avtonomnega vozila in njegovih dejanjih uporabniki ne bodo razumeli in se seznanili z zmogljivostmi sistema.
Diplomsko delo ponuja pregled tehničnih značilnosti avtonomnih vozil, zajema kratko zgodovino področja avtonomne vožnje ter opisuje prednosti in slabosti avtonomnih vozil. Poudarja tudi pomen interakcije človek-stroj v takšnih vozilih in zlasti vlogo oblikovanja uporabniškega vmesnika (UI). Diplomsko delo opisuje postopek oblikovanja konkretnega koncepta uporabniškega vmesnika za armaturno ploščo v avtonomnem avtomobilu. Uporabniški vmesnik je bil v aplikacijo implementiran po prej obravnavanih načelih oblikovanja.
Ta aplikacija kot glavno funkcionalnost poudarja vizualizacijo kritičnih situacij med vožnjo in ponuja informacije o trenutnem in prihodnjem obnašanju avtonomnih vozil (AV). Cilj oblikovanega uporabniškega vmesnika je zagotoviti, da ima uporabnik med vožnjo določeno raven udobja in zaupanja. Prav tako je pomembno uporabniku pravočasno prikazati različne opombe in opozorila, hkrati pa obveščati uporabnika o stanju avtonomnega vozila in okolici.
Prvi del zasnove uporabniškega vmesnika (UI) vključuje načrtovanje vsake komponente z uporabo žičnega okvirja. Žični okvir ima namen vizualno razumeti dele uporabniškega vmesnika in tok aplikacije pred nadaljnjim razvojem. Žični okvir tako prikazuje, kateri elementi vmesnika bodo dejansko prikazani na armaturni plošči. V našem primeru sta glavni komponenti levi in desni virtualna zaslon. Aplikacija Flutter je bila torej razvita na osnovi predlaganih žičnih okvirih in preizkušena na spletu z različnimi spletnimi brskalniki.
Levi zaslon ima namen vizualizacije okolice z uporabo različnih grafičnih elementov in animacij med vožnjo. Ti vključujejo kratke animacije, opozorila, indikatorje, različne grafike, besedilo in animirane pripomočke, ki jih podpira okvir Flutter.
Desni virtualni zaslon prikazuje video posnetek vožnje, posnet v simulatorju vožnje z voznikove perspektive. Situacije, ki so prikazane v tej aplikaciji, so pridobljene iz videoposnetka simulatorja vožnje Nervtech.
Danes, ko je na voljo veliko novih tehnologij, se ni lahko odločiti, katero orodje je za določen problem najprimernejše. Izbira najprimernejšega orodja lahko bistveno pospeši razvojni proces. Ker so animacije in grafike bistveni deli vizualizacije situacij različnih vozniških posnetkov, je bil glavni razlog za izbiro okvira Flutter za praktični del diplomske naloge njegova sposobnost in učinkovitost pri ravnanju z animacijami in spletnim izrisovanjem.
Flutter za prikaz animacij uporablja posebne prilagodljive gradnike, kar pospeši razvojni proces. V diplomski nalogi so zato opisani vsi najpomembnejši gradniki, uporabljeni za izvedbo. Drugič, ogrodje Flutter je bilo izbrano tudi zaradi njegove zmožnosti izvajanja kompleksnih animacij z minimalnim številom vrstic kode in možnosti poganjanja razvite aplikacije na različnih napravah, tako napravah Android kot iOS z isto kodno bazo.
Razviti uporabniški vmesnik ima pomemben cilj povečati razumevanje uporabnikov o prihodnjih akcijah avtonomnih vozil z zagotavljanjem vizualnih informacij o prihajajočih manevrih, kot so zaviranje, pospeševanje, spreminjanje voznega pasu, prehitevanje itd. To ima za posledico povečano raven udobja, zmanjšanje stresa in končno tudi povečano zaupanje ljudi v to tehnologijo.
Naše prihodnje delo vključuje integracijo razvitega vmesnika s simulatorjem vožnje za omogočanje delovanja uporabniškega vmesnika v realnem času na podlagi simulirane vožnje.
|