izpis_h1_title_alt

Duhovno spremljanje v paliativni oskrbi bolnikov : magistrsko delo
ID Papež, Dominik (Avtor), ID Platovnjak, Ivan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (763,41 KB)
MD5: 3718352803B9CBF619B45B04563734CB

Izvleček
Bolnik, ki je prejel diagnozo življenjsko nevarne ali kronično degenerativne bolezni ali je prejel življenjsko ogrožajočo poškodbo, je vključen v paliativno oskrbo bolnikov. Ker ta gleda na umirajočega celostno, vključi poleg fizičnih, psiholoških in socialnih potreb tudi duhovno skrb tako za umirajočega kot tudi za njegove svojce. Vključena je z duhovnim spremljanjem tako umirajočega kot tudi njegovih svojcev ne glede na njihovo prepričanje ali vero vse do smrti in tudi v žalovanju po njej. Celostno delovanje omogoča paliativni tim, v katerega so vključeni strokovnjaki iz različnih področij, še posebej pa bolniški duhovnik, duhovni spremljevalec in v nekaterih državah tudi humanist. Avtor zato v prvem delu magistrskega dela opiše paliativno oskrbo z umestitvijo le te v slovenski prostor ter izpostavi pojem duhovnosti in duhovno oskrbo z duhovnim spremljanjem v njej. Pri tem ugotavlja, da je duhovnost pogosteje umeščena v svetno duhovnost, redkeje pa v religiozno duhovnost, definicije pa večkrat ne najdejo skupnega korena. V osrednjem delu avtor skupaj z Virginio Henderson prepoznava, da je za spoštljivo nego umirajočega potrebno prepoznati vse potrebe umirajočega in njegovih svojcev, ki so z umirajočim povezani. Med njihovimi potrebami so v samem vrhu njihove duhovne potrebe. Z Cicely Saunders pokaže na pomembnost »duhovne bolečine«. Če jo lajšamo, zmanjšamo »totalno bolečino«. Avtor zato opiše temeljne stiske in potrebe umirajočega in njegovih svojcev ter izpostavi njihove duhovne potrebe. Bolj ko so zadovoljene potrebe pomembne za umirajočega ali svojce, močnejše bo osebno dojemanje dobrega počutja ob izpolnitvi potrebe. V zaključnem delu zato avtor odgovarja na duhovne potrebe tako umirajočih kot tudi njegovih svojcev, saj se jim v tem obdobju pojavljajo temeljna življenjska vprašanja, vprašanja o Bogu ter eksistencialna vprašanja, na katere skupaj z duhovnim spremljevalcem iščejo odgovore z duhovnim spremljanjem. Na koncu izpostavi izmed verskih oskrb katoliško. Posebnost katoliškega načina je v treh zakramentih, skozi katere kristjan zori za večnost. Svoj vrh umirajoči doživi v prejemu svete popotnice, ki jo prejme pred zadnjim popotovanjem. Avtor magistrskega dela tako pokaže na nujnost duhovnega spremljanja v paliativni oskrbi umirajočih, saj je takrat doživljanje duhovnih stisk izrazito v ospredju tako pri bolniku kot pri njegovih svojcih. To močno izboljša kakovost življenja tako umirajočemu kot svojcem, kar pa je tudi bistvo paliativne oskrbe.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:paliativna oskrba, duhovnost, duhovno spremljanje, umirajoči, umiranje, verska oskrba, duhovna oskrba
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:TEOF - Teološka fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[D. Papež]
Leto izida:2021
Št. strani:VI, 89 str.
PID:20.500.12556/RUL-132040 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:27-584:616-036.8-083(043.2)
COBISS.SI-ID:80410371 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:09.10.2021
Število ogledov:1026
Število prenosov:189
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Spiritual accompaniment of patients in palliative care
Izvleček:
Palliative care supports patients who have been diagnosed with a life-threatening or chronic degenerative disease or have suffered a life-threatening injury. Palliative care looks upon a dying person as a whole. Aside from responding to the physical, psychological and social needs, it provides spiritual care for the dying person and their family. Spiritual care is carried out as spiritual accompaniment of both the dying person and their family, regardless of their convictions or faith, through the process of dying and grieving. In order to provide comprehensive care, hospitals form palliative care teams with professionals in different areas of expertise, including hospital chaplain, spiritual companion and, in some countries, a humanist. In the first part of this thesis, the author describes palliative care in general and then discusses its organization in Slovenia. He explains the concept of spirituality and spiritual accompaniment as part of spiritual care. The author finds that, in biomedical literature, secular spirituality is discussed more frequently than religious spirituality, and that authors cannot find common ground in forming a definition of spirituality. Through Virginia Henderson’s work, the author shows how respectful palliative care requires recognition of all the needs of the dying person and their family. Spiritual needs are among their most important needs. Through Cicely Saunders’ work, the author shows the importance of spiritual pain. If we attend to it, we relieve total pain. The author also describes the distress and the needs of a dying person and their family with emphasis on their spiritual needs. The more importance they place on the fulfillment of their needs, the stronger is their personal experience of well-being when a need is met. In the final part of the thesis, the author shows ways to fulfill the spiritual needs of the dying and their family. Through spiritual accompaniment, they search for answers to life’s basic questions, questions about God and existential questions. The author describes Catholic spiritual care. What sets it apart from other kinds of spiritual care is the three sacraments which help the Christian grow for eternal life. The dying person reaches their life’s culmination in receiving “food for the journey”, the last holy communion before their death. The author of this thesis shows the great importance of spiritual accompaniment in palliative care for dying people, for this is when spiritual distress is present in both the patient and those close to them. Spiritual care greatly improves the quality of their lives, which is the aim of palliative care as a whole.

Ključne besede:palliative care, spirituality, spiritual accompaniment, dying person, dying, religious care, spiritual care

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj