Hitra rast infrastrukturnih projektov, kot so tuneli, povzročajo potrebo po digitalizaciji v tem sektorju. V zadnjem času je informacijsko modeliranje zgradb vse pogostejše na področju infrastrukture, za lažjo gradnje pa se uporabljajo različni vidiki BIM, na primer 4D BIM.
Čeprav so številna raziskovalna dela obravnavala raznotere vidike BIM na različnih področjih, ni celovitega ogrodja, ki bi inženirjem pomagal določiti, kateri podatki so bistveni za terminsko planiranje infrastrukture. Statistični podatki kažejo, da je terminsko planiranje zaradi velike količine podatkov pogosto dolgotrajno in neurejeno. Poleg tega je gradnja in prenova železniške infrastrukture znana kot eden od večjih virov ogljičnega odtisa CO2. Zato ima lahko iskanje ustreznega vizualnega in praktičnega načina simulacije emisij CO2 v odvisnosti od časa zelo pomembno vlogo v gradbeni industriji.
Zaradi navedenega ta študija obravnava pripravo minimalno potrebnih podatkov za izdelavo modela 4D z ogljičnim odtisom, ki bi lahko vodila do znatnega zmanjšanja količin CO2. Ker BIM lahko nudi ključen input za aplikacije VR (virtualno resničnost), se metodologija opira na 4D modeliranje, vključno z uporabo navidezne resničnosti in nadgrajeno s podatki o ogljičnem odtisu, ki omogoča VR presojo vplivov projektov železniške infrastrukture na okolje v odvisnosti od časa.
Pristop smo demonstrirali na prktičnem primeru železniškega projekta, za katerega smo pridobili model BIM in posnetek v obliki oblakov točk, kar smo nadgradili s simulacijo 4D in ogljičnim odtisom CO2. Ogrodje je uporabno za upravljanje BIM pri infrastrukturnih projektov in presoji vplivov na okolje.
|